۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۶۱۴۴۳۸
متولی مدرسه رضویه هویزه:

طلاب در تابستان به مبارزه با فقر فرهنگی و فقهی جامعه بپردازند

طلاب در تابستان به مبارزه با فقر فرهنگی و فقهی جامعه بپردازند
حجت الاسلام حمزه نژاد گفت: با توجه به فقر فرهنگی، علمی و فقهی در جامعه بشری، طلاب و تحصیل کرده‌های حوزه در تابستان با حضور در میان مردم، اندوخته هایشان را نشر دهند.
حجت الاسلام ناصر حمزه نژاد، متولی مدرسه رضویه هویزه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه در نظام اسلامی و احکام اسلامی، تعطیلی وجود ندارد، عنوان داشت: استفاده بهینه از عمر می‌طلبد که روز‌های تعطیل نداشته نباشیم، در بررسی تعطیلی‌های تابستانه و پنج شنبه و جمعه‌های حوزه علمیه متوجه می‌شویم که بخشی از عمر طلبه گذشته است.

متولی مدرسه رضویه هویزه با بیان اینکه تعطیلات تابستانه به معنای عدم ارتباط با مسائل علمی و تحقیق و پژوهش نیست، خاطرنشان کرد: قرآن کریم در رابطه با کار و کوشش تعبیر زیبای «رحله الشتاء و الصیف» را بیان می‌کند؛ از این رو می‌توان در تابستان برای در امان ماندن از گرما به مکان خوش آب و هوا سفر و به تحصیل پرداخت.

امام جمعه هویزه ادامه داد: علما چنین سیره‌ای را دنبال کردند؛ از جمله اینکه ملاصدرا در تابستان از قم خارج و به باغ‌های اطراف قم حرکت می‌کرد تا به تحقیق و پژوهش و مباحثه علمی بپردازد.

حجت الاسلام حمزه نژاد ارائه راهکار از حوزه‌های علمیه برای در نظر گرفتن تعطیلات بیش از حد را خواستار شد و گفت: عمر طلاب و اساتید نباید هدر برود، برنامه منسجم و مدونی تهیه شود و برای برطرف کردن معضل استفاده طلاب از تابستان با توجه به گرمای بیش از حد هوا، می‌توان از ظرفیت استان‌های خوش آب و هوا استفاده کرد.

متولی مدرسه رضویه هویزه با بیان اینکه طلبه پس از تحصیل باید به فعالیت‌های تبلیغی در جامعه بپردازد، خاطرنشان کرد: با توجه به فقر فرهنگی، علمی و فقهی در جامعه بشری، طلاب و تحصیل کرده‌های حوزه در تابستان با حضور در میان مردم، اندوخته هایشان را نشر دهند./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات