۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۱۴۴۷۴
در جلسه هیأت دولت؛

استمهال سه ساله تسهیلات کشاورزان خسارت دیده، شش ماه دیگر تمدید شد

استمهال سه ساله تسهیلات کشاورزان خسارت دیده، شش ماه دیگر تمدید شد
هیات وزیران به منظور تسریع در بازتوانی معیشتی خسارت دیدگان، با تمدید سررسید اقساط تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه تا پایان شهریور ۱۳۹۸ موافقت کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، هیات وزیران با اصلاح مصوبه پیشین خود و به منظور تسریع در بازتوانی معیشتی خسارت دیدگان و همچنین بهره مندی خسارت دیدگان سیل فروردین ماه سال جاری، با تمدید سررسید اقساط تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه تا پایان شهریور ۱۳۹۸ موافقت کرد.

در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور برگزار شد، بانک‌های عامل موظف شدند ضمن بخشودگی سود، کارمزد و جرائم تسهیلات دریافتی خسارت دیدگان بخش کشاورزی که در سال زراعی ۱۳۹۷ – ۱۳۹۶ دچار حوادث غیرمترقبه شده اند و سررسید بدهی آنها از تاریخ ۱ مهر ۱۳۹۶ تا ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ می باشد، اصل تسهیلات دریافتی را در صورت درخواست متقاضی تا حداکثر سه سال امهال نمایند.

همچنین، به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت جهادکشاورزی ۲۰ هزار میلیارد ریال دیگر به بار مالی ناشی از بخشودگی سود، کارمزد و جرایم تسهیلات تصویب نامه مذکور افزوده شد.

محمد قمین
ارسال نظرات