۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۶۱۴۵۸۵
تولیت آستان قدس رضوی:

برنامه‌های دهه کرامت فرصتی برای راهنمایی مردم به کانون‌های اصلی هدایت است

برنامه‌های دهه کرامت فرصتی برای راهنمایی مردم به کانون‌های اصلی هدایت است
تولیت آستان قدس رضوی گفت: برنامه‌های دهه کرامت فرصت مناسبی است تا مردم را به‌سمت کانون‌های اصلی هدایت بشری راهنمایی کنید.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد مروی صبح امروز در مراسم شکرانه برنامه‌های دهه کرامت که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه ولایت نعمت بزرگی است، گفت: ائمه اطهار(ع) تلاش کردند این موضوع را به عنوان یک تذکر تربیتی معرفتی به مردم ارائه دهند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: این نوع برنامه‌ها به خصوص در دهه کرامت فرصت مناسبی است تا مردم به سمت کانون‌های اصلی هدایت بشری راهنمایی شوند.

وی بیان کرد: باید بدانیم که راهبران اصلی در کجا قرار گرفته‌اند و صلاح، سعادت و خوشبختی‌مان در دنیا و آخرت کجا قرار دارد، همچنین، به آموزه‌های چه کسانی لازم است عمل کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) در جای جای صحیفه سجادیه به اهمیت ذکر صلوات اشاره کرده‌اند، گفت: ایشان می‌خواهند با این ذکر مردم را به سمت کانون‌های هدایت بشری راهنمایی کرده، آن‌ها را متوجه مفسران اصلی قرآن و اهل بیت(ع) کنند.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: محبت ما زمانی به ائمه اطهار(ع) به خصوص امام رضا(ع) زیاد می‌شود که معرفت ما نسبت به ایشان افزایش یابد، دین هم نوعی محبت به خدا است.

«زیر سایه خورشید»؛ برنامه مشارکتی آستان قدس رضوی و مردم در دهه کرامت

در ادامه این مراسم، رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی نیز با اشاره به برنامه‌های این آستان برای دهه کرامت، گفت: «زیر سایه خورشید»؛ برنامه مشارکتی آستان قدس رضوی و مردم در دهه کرامت محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد بیان کرد: دستگیری از مستضعفان امام رضا(ع) و پیروی از سیره ایشان، تسریع خدمت به زائر، آغاز مسابقه کتابخوانی از حرم مطهر رضوی، رسیدگی به محرومین تامین جهیزیه عروس تامین هزینه بیماران و مشارکت 2 هزار نخبه فرهنگی در سراسر کشور در برنامه «زیر سایه خورشید» از جمله محورها و برنامه‌های اقدامات آستان قدس رضوی در دهه کرامت و پس از آن است.

وی با اشاره به اینکه در دهه کرامت قفسه کتاب در رواق‌ها گذاشته شد، یادآور شد: دیدار شاعران انجمن رضوی با تولیت آستان قدس رضوی و پررنگ شدن بخش هنرهای نمایشی در برنامه‌های دهه کرامت از دیگر اقدامات انجام شده است.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات