۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۶۱۴۶۴۰

اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی برگزار شد

اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی برگزار شد
اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان با حضور حجت الاسلام والمسلمین قرائتی و تجلیل از نفرات برتر در آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر طرقبه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین قرائتی و تجلیل از نفرات برتر در آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر علیهما السلام طرقبه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام ایزدی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم با 352 نخبه قرآنی استان برگزار شد، تصریح کرد: این مسابقات در دو بخش آقایان و بانوان از 26 تا 30 تیر در مشهد برگزار شد.

وی افزود: 16 داور در بخش آقایان و 11 داور در بخش بانوان قضاوت این رقابت ها را بر عهده داشتند.

معاون فرهنگی اوقاف استان با بیان اینکه نفرات برتر این مسابقات به مرحله مقدماتی مسابقات کشوری در قم اعزام می شوند. افزود: مرحله نهایی چهل و دومین دوره مسابقات قران کریم در شهر اصفهان برگزار می شود.

در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی گفت: هرکاری که مسلمان و مومن انجام دهند و دشمن را عصبانی کند عمل صالحی است و حکومت آخرالزمان در دست صالحان است

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری( مدظله العالی) پیام رئیس جمهور آمریکا را رد کرد و گفتند که صحبت با این مرد ارزشی ندارد و این امر باعث عصبانیت ترامپ شد پس عمل رهبر عزیز عمل صالحی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تصریح کرد: موشک های سپاه عامل عصبانیت آمریکاست پس سپاه عمل صالحی انجام می دهد، پس هر کاری که باعث عصبانیت دشمن شود چه در عرصه ورزشی، هنری، قرانی، اختراعات و نوآوری ها، مسابقات علمی، راهپیمایی ها و همه و همه نوعی عمل صالح هست و هر وقت آمریکا از ما عصبانی و ناراحت بود بدانید آدم صالحی هستیم.

وی با اشاره به موضوع ازدواج جوانان افزود: در امر ازدواج جوانان عجله کنین زیرا کسانی که ازدواج را به بهانه های مسائل مادی همچون نداشتن مسکن و ماشین و دارایی و مشکلات معیشتی و شغل مناسب به تاخیر می اندازند در واقع به خداوند و رازق بودن او ایمان ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی خاطر نشان کرد: ما در زندگی ۳ نوع حرکت داریم: حرکت به جلو، حرکت به عقب و حرکت دورانی یا در جازدن.

وی تصریح کرد: کسانی که ایمان آوردند و هدایت شدند و گامی به جلو رفتند اما کسانی که ایمان آوردند و بعد کافر شدند در حقیقت حرکت به عقب داشتند مثل کسی که در ابتدا باحجاب بوده ولی بعد بی حجاب شده یا کسی که اول دزدی های کوچک داشته ولی کم کم به کلاهبرداری و دزدی های بزرگ رو آورده است.

مفسر و معلم قرآن در ادامه بیان داشت: حرکت دورانی و در جازدن اصلا مناسب مسلمانان نیست، حفظ، تجوید، روخوانی و تفسیر قرآن بسیار عالی و مفید است اما ما باید مزه و طعم واقعی آیات روشنگر قرآن را بچشیم، می شود در کوتاه ترین زمان یک آیه قرآن را با معنی آن خواند و فهمید و این مطلب نیاز به زمان زیادی ندارد و بهانه ای بیش نیست که فرصت نداریم را مطرح کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: مسلمانان و مومنان نسبت به امر به معروف و نهی از منکر به ویژه در مورد عفاف و حجاب بی تفاوت نباشند و در این مورد با اعتقادات محکم و راسخ برخورد کنند.

در پایان از 69 نفر از نفرات برتر این مسابقات در بخش خواهران و برادران با حضور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی تجلیل شد.

جواد رستمی
ارسال نظرات