۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۶۱۴۶۷۶
قدیری ابیانه در گفت‌وگو با رسا:

نیروی انتظامی در حوزه عفاف و حجاب جور کم کاری دستگاه های دیگر را می کشد

نیروی انتظامی در حوزه عفاف و حجاب جور کم کاری دستگاه های دیگر را می کشد
مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با بیان این که ناحا در حوزه عفاف و حجاب جور دستگاه های دیگر را می کشد، از کم کاری های دولت و دستگاه ها در زمینه امنیت اخلاقی انتقاد کرد.

محمدحسن قدیری ابیانه سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اقدامات و تلاش های خوب ناجا در زمینه ایجاد امنیت اخلاقی و اجتماعی در جامعه، گفت: مردم به دلیل خدمت رسانی نیروی انتظامی و ایجاد امنیت در جامعه از ناجا حمایت می کنند.

وی برخی هنجارشکنی ها را سازماندهی شده از سوی دشمنان دانست و ادامه داد: در حال حاضر دشمنان به صورت منسجم و هماهنگ با هزینه های گزاف به دنبال حمایت از هنجارشکنان هستند، برای مثال عده ای را اجیر می کنند و به آنان پول می دهند تا برخلاف قانون کشور اسلامی اقدام به قبح زدایی از بدحجابی کنند.

کم کاری دولت در ایجاد امنیت اخلاقی و اجتماعی

قدیری ابیانه یکی از دلایل هنجارشکنی در مسأله حجاب را کم کاری دیگر دستگاه ها دانست و ابراز کرد: متأسفانه دولت در این زمینه به وظیفه خود که ایجاد امنیت اخلاقی و مبارزه با هنجارشکنی است عمل نمی کند.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا ادامه داد: برای مثال در برخی ادارات دولتی بانوانی مشغول به کار هستند که اصلا پوشش اسلامی را درست رعایت نمی کنند در عین حال هیچ برخوردی هم با آنان صورت نمی پذیرد یا به کسانی که هنجار شکن هستند و به ادارات دولتی مراجعه می کنند هیچ تذکری داده نمی شود.

وی اضافه کرد: گاهی عملکرد دولت و ادارات دولتی به گونه ای است که گویا آنان تمایل دارند در جامعه هنجار شکنی صورت بپذیرد و این امر یکی از مشکلاتی است که کار نیروی انتظامی را سخت تر می کند به حدی که ناجا مجبور می شود کار سایر دستگاه ها را نیز انجام دهد.

قدیری ابیانه در ادامه بیان داشت: گاهی هم درسیما و سینما هنرمندانی در شخصیت های مثبت به جامعه معرفی می شوند در حالی که شخصیت واقعی آنان هیچ سنخیتی با آن نقش مثبت ندارد و مدام در جامعه به خودنمایی و خود آرایی مشغول هستند، حتی گاهی اوقات در فیلم ها نقش افراد مقدس را بازی می کنند در حالی که اعتقادات و عملکرد آنان در جامعه نشان می دهد که اعتقادی به آن مقدسات ندارند.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا ادامه داد: بنابراین تهیه کنندگان و کارگردانان باید در انتخاب هنرپیشه ها دقت کنند تا پوشش آنها به مدلی برای بدحجابان تبدیل نشود.

وی در مقایسه پوشش دانشجویان ایرانی با دانشجویان خارجی، گفت: متأسفانه امروز در برخی دانشگاه ها دانشجویان به گونه ای لباس می پوشند و آرایش می کنند که دانشجویان خارجی در بهترین دانشگاه های دنیا هرگز از چنین پوشش و آرایشی هایی برای خود استفاده نمی کنند.

عدم خودباوری علت اصلی بدحجابی

قدیری ابیانه یکی از دلایل بی حجابی و بدحجابی را عدم خودباوری دانست و اظهار داشت: اگر کسی خودش را باور داشته باشد و برای خود ارزش و جایگاه قائل باشد به دنبال این نخواهد بود که با آرایش و خودنمایی نظر دیگران را به خود جلب کند، لذا خود نمایی نیز در این مسأله بسیار حائز اهمیت است.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا ادامه داد: لازم است صدا و سیما، دانشگاه ها و آموزش و پرورش در زمینه تقویت و ایجاد خودباوری مردم برنامه ریزی دقیق و منسجمی داشته باشد زیرا اگر کسی خودش را باور داشته باشد دست به هنجارشکنی نمی زند که با بدحجابی توجه دیگران را به خود جلب کند؛ براین اساس با توجه به آرایش بانوان می توان به مقدار خودباوری آنان پی برد.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال زایی و ترویج ازدواج آسان در ایجاد امنیت اجتماعی و اخلاقی بسیار حائز اهمیت است، گفت: متأسفانه یکی از عوامل به تاخیر افتادن ازدواج جوانان سخت گیری والدین است؛ اسلام در امر ازدواج به قدری که در عرف موجود سخت گیری وجود دارد، سخت نگرفته است؛ نتیجه سخت گیری در ازدواج جوانان گسترش فساد و بدحجابی در جامعه است و اگر جوانی به سن ازدواج برسد و ازدواج نکند احتمال فساد و تباهی او بسیار است.

تعدی به آمران به معروف و ناهیان از منکر نشانه کم کاری مسؤولان است

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید در سطح شهر گسترش یابد و آمران به معروف و ناهیان از منکر مورد حمایت مردم و مسؤولان قرار گیرند، اظهار داشت: عملکرد دستگاه قضا و وضع قوانین در رابطه با مجازات کسانی که با آمران به معروف و ناهیان از منکر برخورد می کنند و آنان را مورد ضرب و شتم قرار می دهند باید به گونه ای باشد که خاطی نتواند به کسی آسیب برساند.  

وی بیان داشت: گاهی در سطح شهر موتور سوارانی مشاهده می شود که بانویی بی حجاب نیز بر آن سوار است و به سرعت از خیابانی به خیابان دیگر می رود بدون اینکه شماره پلاک آنها مشخص باشد و چون پلاک آن مخدوش است کسی نمی تواند شماره پلاک آن را بردارد و اعلام کند، به نظر می رسد نیروی انتظامی باید نسبت به موتور سیکلت هایی که پلاک های مخدوش دارند اقدام عاجل انجام دهد تا دیگر کمتر شاهد چنین خلاف هایی در سطح شهر باشیم.

قدیری ابیانه اضافه کرد: در سطح شهر شاید بتوان از ماشین و یا موتور سیکلت شماره پلاک برداشت اما باید نسبت به خانم هایی که عمدا بی حجاب وارد خیابان می شوند نیز فکری کرد؛ نیروی انتظامی در سطح شهر باید گشت های بیشتری بگذارد تا با بدحجابان برخورد جدی صورت بپذیرد و در صورت تکرار جریمه های سنگین اعمال شود.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا همکاری و همراهی ناجا و بسیج در مبارزه با ناهنجاری ها را لازم و ضروری دانست و گفت: مجازات کسانی که به عنوان مأموریت اقدام به هنجار شکنی می کنند باید بسیار سنگین باشد و مسؤولان دستگاه ها در این زمینه باید به وظیفه خود عمل کنند و مردم نیز در امر به معروف و نهی از منکر نباید کوتاه بیایند.

وی در پایان با تشکر از قاطعیت سردار اشتری در زمینه مبارزه با هنجار شکنی ها خاطرنشان کرد: منشأ این قاطعیت بیانگر اهمیت رعایت قانون و احترام به باورهای یک ملت است./813/ت301/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلاب انقلابی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
سرپرست دادسرای ارشاد از شهروندان دلسوز و اخلاق‌مدار تهرانی خواسته است که در راستای مقابله با برخی تلاشها برای ضربه به بنیان خانواده ایرانی، با مشاهده هرگونه کشف حجاب یا اقدامات هنجارشکنانه در خودرو، کشف حجاب یا سرو مشروبات یا برگزاری مراسم مختلط رقص در اماکنی همچون سفره خانه، کافه، رستوران، مراکز خرید، باغ تالار و...، اطلاع از برگزاری پارتی‌های شبانه یا خانه‌های فساد و فحشا، انتشار مطالب خلاف عفت در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی، موضوع را پس از جمع‌آوری مستندات لازم، به شماره ۰۹۰۵۴۳۰۹۴۸۴ در پیام‌رسان‌های بله، سروش، ایتا و... ارسال نمایند.
1
0