۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۶۱۴۷۱۰
معاون آموزش حوزه های علمیه:

کشورهای غیر اسلامی هم از حوزه‌های علمیه توقع نظریه‌پردازی دارند

کشورهای غیر اسلامی هم از حوزه‌های علمیه توقع نظریه‌پردازی دارند
حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد با اشاره به این که کشور های دیگر هم از حوزه های علمیه توقع نظریه پردازی دارند، تصریح کرد: این توقع تنها مربوط به کشور های اسلامی نیست.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد ، معاون آموزش حوزه های علمیه کشور، صبح امروز در اجلاسیه مدیران و معاونان آموزشی استانی منطقه 4 کشور، در همدان با اشاره به اهداف برگزاری این برنامه، گفت: از ان جایی که در قم کارها بسیار متراکم است و امکان حضور در همه استان ها به تناوب وجود ندارد، از این رو با برگزاری همایش های منطقه ای بر آن شدیم تا ارتباط بیشتری با مسئولان استانی برقرار کنیم.

معاون آموزش حوزه های علمیه کشور این همایش را فرصت خویی برای ایجاد تعامل بیشتر بین مدیران و معاونان مدارس سراسر کشور عنوان کرد و گفت: یکی از نقاط مثبت این همایش این است که مدیران مشکلات خود را به صورت مستقیم مطرح می کنند و در همین جا هم به جواب و نتیجه مورد نظر خواهند رسید.

وی تاکید کرد: امروز همه سازمان ها و مردم در جامعه از روحانیت و حوزه های علمیه انتظارات بسیاری دارند و در مقابل ما نیز باید در برابر آنها بتوانیم پاسخگو باشیم.

معاون آموزش حوزه های علمیه کشور با اشاره به این که کشور های دیگر هم از حوزه های علمیه توقع نظریه پردازی دارند، خاطر نشان کرد: این توقع تنها مربوط به کشور های مسلمان نیست و کشور های غیر مسلمان هم امروز به بن بست رسیده اند.

وی تصریح کرد: باید بپذیریم که حوزه و امام ما یکی از علت های برافراشته شدن این حقیقت در جهان است که مدل یک حکومت دینی می تواند پاسخگوی نیازهای جوامع مختلف باشد، لذا اگر حوزه نتواند در درون نظام خودش به این موضوع پاسخ دهد، بدان معنی است که این مدل شکست خورده است.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد با تاکید بر این که نظام مقدس جمهوری اسلامی پس از گذشته 40 سال روز به روز مقتدرانه تر در جهان صحبت می کند، ابراز داشت: کلام مقتدرانه رهبر معظم انقلاب در برابر نخست وزیر ژاپن که فرمودند ما رئیس جمهور آمریکا را شایسته جواب نمی دانیم، کجا و رفتار ذلیلانه عربستان کجا که ترامپ را تحقیر می کند.

معاون آموزش حوزه های علمیه کشور، منشاء اصلی تحول را حوزه های علمیه دانست و گفت: این حوزه بود که امام خمینی و مقام معظم رهبری را تحویل جامعه داده و جهان را متحول کرده است و با وجود این چنین نیروهایی توانسته مسیر تاریخ بشریت در حالی که مدعیان دیگر توانایی این کار را نداشته اند، را تغییر دهد.

وی، وجود شبهات و همجمه ها علیه حوزه را به دلیل موفقیت آن در نظام بین الملل عنوان کرد و گفت: ما امروز هزینه عزت خودمان را می پردازیم.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود موظف هستیم که برنامه ریزی ما طوری باشد تا طلبه ای تحویل جامعه بدهیم که بتواند پاسخگوی نیازهای امروز بشر باشد.

وی در پایان با تشکر از آیت الله موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه استان همدان، خاطر نشان کرد: امیدواریم شروع این جلسات منشا خیر در کشور و منطقه باشد./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات