۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۶۱۴۲۰۰
معاون آموزش حوزه:

بحث استعدادیابی در سطح یک به صورت جدی درنظر گرفته شده است

بحث استعدادیابی در سطح یک به صورت جدی درنظر گرفته شده است
دومین نشست از سلسله نشست‌های تبیین طرح‌های تحولی، با حضور اساتید دروس سطح عالی و خارج حوزه در ساختمان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد در دومین نشست از سلسله نشست های تبیین طرح های تحولی که با حضور اساتید دروس سطح عالی و خارج حوزه در ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، ضمن تشریح برنامه جدید آموزشی حوزه های علمیه کشور بیان کرد: اگر بخواهیم شاهد تحولی در حوزه باشیم باید پایه های کار و نقطه آغازین فرایند آموزش حوزه مورد توجه جدی قرار بگیرد، چرا که در این صورت حوزه شاهد خروجی فارغ التحصیلان مستعدی خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: در فرایند آموزشی سطح یک سعی شده است در آغاز کار به استعداد های طلاب توجه شود و مطابق با استعداد های شخص، فرایند آموزشی مورد توجه قرار گیرد. که برنامه های جاری آموزشی ، ارائه تقویم آموزشی جدید با انعطاف فراوان ، معرفی منابع درسی بدیل، واسپاری امتحانات کتبی و شفاهی به مدارس و اساتید، تدوین آیین نامه امتحانات شفاهی اصلاح محدوده های درسی، حذف برخی از امتحانات شفاهی و همچنین معرفی کتاب های امام و رهبری از مواردی است که می توان نام برد.

معاون آموزش حوزه های علمیه کشور خاطرنشان ساخت: در این طرح هدایت علمی تحصیلی بسیار دقیق و منظم می باشد، بطوری که در این سبک آموزشی سیر تربیت طلبه انقلابی در جان مباحث آموزشی نهفته است.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد عنوان داشت: دربرنامه جدید آموزشی سطح ۱، یک سال شده است به صورتی که بازه زمانی 6 ساله 5 ساله برای فارغ التحصیلان دیپلم و مقاطع بالاتر و برای تحصیلات سیکل 6 ساله شده است برای این که تناسب سنی و اقتضائات رعایت شود، اما برای سطوح بالاتر برنامه ای برای کم شدن بازه زمانی فعلا نداریم.

وی در پایان گفت: درهدایت علمی تربیتی، بحث استعداد یابی به صورت جدی درنظر گرفته شده، بصورتی که استعداد هر شخصی بر حسب ذوق و سلیقه ای که دارد و رشته خاصی که علاقه دارد توسط اساتید راهنما این موارد، مورد توجه قرار می گیرد./829/د102/ب1

محمد مهدی مرادی
ارسال نظرات