۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۶۰۵۰۱۹
با حضور آیت الله سبحانی؛

همایش شهید مطهری و تمدن نوین اسلامی برگزار شد

همایش شهید مطهری و تمدن نوین اسلامی برگزار شد
همایش چهلمین سالگرد شهادت شهید مطهری با عنوان «شهید مطهری و تمدن نوین اسلامی» با حضور حضرت آیت الله سبحانی در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش چهلمین سالگرد شهادت شهید مطهری با عنوان شهید مطهری و تمدن نوین اسلامی با حضور حضرت آیت الله سبحانی، مسؤولان، اساتید و طلاب حوزه علمیه در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد.

در این همایش، آیات اعرافی مدیر حوزه های علمیه و فیاضی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و حجج اسلام والمسلمین پارسانیا عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به بیان نظرات خود پرداختند.

همچنین در این همایش، آیات غروی عضو شواری عالی حوزه های علمیه، کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجج اسلام والمسلمین رستم نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه، میرمعزی معاون پژوهش حوزه های علمیه، ملکی معاون تهذیب حوزه های علمیه و رفعتی سخنگوی مدیر حوزه های علمیه حضور داشتند.

در آغاز این نشست آیت الله اعرافی به بیان ویژگی های شخصیت شهید مطهری پراخت و جامعیت، زمان شناسی، توجه به تنوع در مخاطب، هنر تبیین و آشنایی با تفکرات غربی را از ویژگی های شهید مطهری ذکر کرد.

در ادامه نیز حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا با اشاره به اندیشه شهید مطهری در زمینه تمدن نوین اسلامی گفت: شهید مطهری زمان، مکان و سطح نمی شناخت و در هر زمان و مکانی به وظیفه خود عمل می کرد.

آیت الله فیاضی نیز گزارشی در زمینه فعالیت های مجمع عالی حکمت اسلامی برای معرفی شهید مطهری ارائه کرد.

حضرت آیت الله سبحانی نیز با بیان این که برای شناخت شخصیت افراد، باید سه مرحله خانواده، محل تحصیل و جامعه محل زندگی آن را بررسی کرد، گفت: شهید مطهری در خانواده مذهبی تربیت یافته بود و خانواده در تشکیل شخصیت افراد تأثیر فراوانی دارد.

در پایان نیز از حجج اسلام جمالی کیاسری، مجید گنجی، یوسف معزز، محمدتقی اعلی و فاطمه همرنگ به عنوان تدوین کنندگان پایان نامه مرتبط با شهید مطهری تقدیر شدند و سه اثر از شهید مطهری با عنوان فطرت در قرآن، اسلام و مسأله ملیت همچنین تعلیقه علی الاسفار اربعه رونمایی شد./1324/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
 
مصطفی رستمی
ارسال نظرات