۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۶۰۴۹۸۰
در درس خارج صورت گرفت؛

تجلیل طلاب و روحانیون از آیت الله مکارم شیرازی به مناسبت روز معلم

تجلیل طلاب و روحانیون از آیت الله مکارم شیرازی به مناسبت روز معلم
شاگردان حضرت آیت الله مکارم شیرازی در آستانه روز معلم از زحمات استاد فرزانه خود تجلیل کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در آستانه 12 اردیبهشت ماه سالروز شهادت شهید استاد آیت الله مرتضی مطهری و روز معلم، شاگردان حضرت آیت الله مکارم شیرازی از تلاش ها و زحمات یکساله استاد خود تقدیر کردند.

در این جلسه که آخرین درس حضرت آیت الله مکارم شیرازی در سال تحصیلی به شمار می رفت، حجت الاسلام مرتضوی از شاگردان قدیمی حضرت آیت الله مکارم شیرازی و از جانبازان سرافراز دوران دفاع مقدس، به نمایندگی از طلاب و روحانیان حاضر در جلسه دقایقی کوتاه در تجلیل از مقام علمی این مرجع تقلید سخنرانی کرد.

وی با بیان این که حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مفاخر حوزه های علمیه و نظام به شمار می روند، گفت: ایشان جزو طلایه داران دفاع از ارزش های دینی و انقلابی هستند.

این استاد حوزه بیان کرد: حضرت آیت الله مکارم شیرازی مفسر و فقیه برجسته و عالم عصر و زمانه هستند، کرسی درس خارج ایشان جزو بهترین درس ها در حوزه علمیه قم است؛ فقهای بسیاری در محضر این مرجع تقلید تلمذ کرده و شاگردان بسیاری در محضر ایشان تربیت یافته اند.

وی ادامه داد: احادیث و نکات اخلاقی که ایشان روزهای چهارشنبه در ابتدای درس خارج خود بیان می کنند برای عموم مردم و بویژه اهل علم راهگشا است.

وی تصریح کرد: اساتید دانشگاه به نوآوری های حضرت استاد اذعان می کنند؛ ایشان نسبت به مسائل زمانه حساسیت ویژه دارند.

این استاد حوزه موضع گیری صریح درباره مسائل روز جامعه را از دیگر ویژگی های حضرت آیت الله مکارم شیرازی دانست و گفت: در موضوع برنامه ها و مسابقات بخت آزمایی نیز موضع صریح حضرت آیت الله مکارم شیرازی بازتاب های مثبتی در جامعه داشت و رهبر معظم انقلاب نیز  در این باره موضع گیری کردند. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات