۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۶۱۴۷۵۹
آیت الله یعقوبی:

انسان در قبال رفتار و مواضعش احساس مسؤولیت کند

انسان در قبال رفتار و مواضعش  احساس مسؤولیت کند
مرجع تقلید شیعیان عراق، با تأکید بر لزوم احساس مسؤولیت، بیان داشت که اگر انسان به جریان، طائفه و یا دینی منسوب است، احساس مسؤولیت فراتر از مقوله شخصی خواهد بود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف اشرف، آیت الله شیخ محمد یعقوبی از مراجع تقلید عراق در دیدار با هیأت های مسلمان در دفتر معظم له بر اهمیت احساس مسؤولیت انسان در قبال رفتار و مواضعش تأکید کرد.

آیت الله یعقوبی بیان داشت که اگر انسان به جریان، طائفه و یا دینی منسوب است، احساس مسؤولیت فراتر از مقوله شخصی خواهد بود؛ زیرا در این صورت رفتار و مواضع آن شخص بیانگر آن جریان، طائفه یا دین است. به عنوان نمونه اگر مسلمانی در بلاد کفر رفتار ناشایستی انجام داد، همه مسلمانان و نه تنها آن شخص، قضاوت خواهند شد.

این مرجع تقلید ادامه داد: ما منسوب به دین اسلام هستیم و از اینرو باید احساس مسؤولیت کنیم و امانتدار باشیم. منقول است که مسلمانی مالی پیدا کرد و به او گفته شد که صاحب این مال یهودی است، لذا حقی بر گردنت ندارد. وی گفت که اگر روز قیامت حضرت موسی(ع) ادعای حق آن یهودی را نزد پیامبر اکرم(ص) کند، آیا ایشان شرمنده نخواهد شد؟

آیت الله یعقوبی ادامه داد: از مسؤولان کشور، رهبران سیاسی و دینی، اساتید و جوانان می خواهیم که این گونه احساس مسؤولیت داشته باشند؛ زیرا دین اسلام برای امت اسلامی جایگاه بزرگی به عنوان خیر البریة در نظر گرفته است./983/ب

 

ارسال نظرات