۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۶۱۴۷۹۳
یادداشتک؛

احساس بقای فساد را بزدایید

احساس بقای فساد را بزدایید
یگانه راه از بیخ و بن کندن فساد، راهکار راه­‌گشای «شفافیت» است؛ گمشده‎­ای که دودمان غارت­گران را به باد خواهد داد و راه بر دست‎­اندازی­شان به بیت‎المال خواهد بست.

باشگاه نویسندگان حوزوی خبرگزاری رسا | علی بهاری

«برخی رفته‌اند دو میلیون یورو استنت قلب وارد کنند، اما به جایش کابل برق آورده‌اند و در لحظه هم طوری کار‌ها را هماهنگ کردند که تا ما مطلع می‌شویم از مرز رفته‌اند.»

این‌ها اظهارات دکتر نمکی وزیر بهداشت و درمان است که در ۲۵ تیر ماه امسال بیان شده است. ماجرا ساده است: مشتی دلال از خدا بی­خبر به اسم واردات ضروری پزشکی، دو میلیون یورو ارز دولتی گرفته­ و نه تنها کالای پزشکی وارد نکرده ­اند که واردات بیهوده هم انجام داده و کمر تولید داخلی را شکسته ­اند. عاقبت هم به ریش ملت مظلوم خندیده­ اند! تا دولت و دستگاه قضا هم متوجه بشوند سبو شکسته و پیمانه ریخته است.

طنز تلخ ماجرا آن­جاست که این اولین بار نیست و افسوس که آخرین نیز نخواهد بود. سودجویانی که از درد مردم، نان می­ خورند و از آه­شان پول روی پول می­گذارند در سال ۹۱ و در اوج فشار‌های تحریمی سابق هم به جای داروی مورد نیاز بیماران خاص، زین اسب و غذای سگ و گربه وارد کرده بودند که اعتراض به همین مساله باعث عزل دکتر مرضیه وحید دستجردی، وزیر وقت بهداشت شد.

اما واقعا چه باید کرد؟ چرا گرفتار این دور باطل شده‎­ایم و از چرخه فساد بیرون نمی‎­آییم؟ چرا باید به گونه ­ای مدیریت کنیم که ضد انقلاب قانون "بقای فساد" را به مسئولان چپ و راست کنایه بزند؟ آیا واقعا نمی‌­توان راهی یافت که فساد از بین برود و تنها از دولتی به دولت دیگر منتقل نشود؟ چرا وزیر محترم فعلی و وزیر محترمه سابق هر دو از فساد و دزدی‎­های مهم­ترین دستگاه مربوط به سلامت مردم نالیده­‎اند و کاری از پیش نبرده‎­اند؟ آیا عزمی در طول این هفت سال وجود نداشته یا راه‎کار‌ها اشتباه بوده است؟

بر اساس تجربه­‌ی کشور‌های پیشرفته یگانه راه از بیخ و بن کندن فساد، همان راهکار تکراری و البته راه­‌گشای «شفافیت» است؛ گمشده‎­ای که اگر جدی گرفته شود دودمان همه غارت­گران را به باد خواهد داد و راه بر دست‎­اندازی­ شان به بیت‎المال خواهد بست. آقایان! تا دیر نشده چشم دغل­‌بازانی که نان در خون ملت بی پناه می‎­زنند را هدف گیرید و حتی حس بقای فساد را به دل مردم راه ندهید که فردا دیر است!/918/ی704/س

ارسال نظرات