۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۶۱۴۸۰۸
مدیر حوزه علمیه مازندران:

حوزه علمیه نهادی اثرگذار در عرصه دینی و فرهنگی کشور است

حوزه علمیه نهادی اثرگذار در عرصه دینی و فرهنگی کشور است
مدیر حوزه علمیه مازندران، حوزه علمیه را نهادی اثرگذار در عرصه دینی و فرهنگی کشور معرفی کرد و بر ضرورت بهره گیری بیشتر نهادهای فرهنگی از این پتانسیل عظیم تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ساری با اشاره به جایگاه و اهمیت فرهنگ در جامعه اسلامی، گفت: مسائل فرهنگی جز اصول ریشه‌ای و غیر قابل تغییر انقلاب و نظام اسلامی بوده است.
 
وی با بیان این که انقلاب اسلامی بر مبنای فرهنگ دینی و اسلامی شکل گرفته است، افزود: علیرغم این که برخی‌ها تلاش می‌کنند تا فرهنگ دینی را در کشورمان کمرنگ کنند، اما مبانی دینی جزء اصول غیر قابل تغییر نظام است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با تأکید بر این که در عرصه فرهنگی نیازمند یک وحدت رویه و همدلی میان همه نهاد‌ها و بخش‌های فرهنگی و دینی کشور هستیم، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در عرصه فرهنگی وجود دارد که با انسجام میان نهاد‌های فرهنگی این ظرفیت‌ها احیاء و به کار گرفته خواهد شد.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران، حوزه علمیه را نهادی اثرگذار در عرصه دینی و فرهنگی کشور معرفی کرد و با بیان این که متأسفانه به خوبی از ظرفیت این نهاد مقدس استفاده نمی‌شود، بیان داشت: حوزه همواره به عنوان پشتیبان و حامی مطمئنی برای نهاد‌های علمی و فرهنگی کشور بوده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به وجود ظرفیت‌های مناسب آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و هنری در میان طلاب مدارس علمیه استان بر ضرورت بهره گیری مناسب نهاد‌های فرهنگی از این پتانسیل بالقوه تأکید کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که حضور و مشارکت طلاب مستعد و جوان در برنامه‌های فرهنگی و هنری، آثار مطلوبی را با خود در جامعه به همراه خواهد داشت، افزود: تجربه‌های مشابه نشان داده که حضور طلاب و روحانیان در طرح‌های فرهنگی موجب افزایش و تقویت غنای علمی و فرهنگی برنامه شده است.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نظام اسلامی سال‌ها است که در معرض هجمه‌ها و توطئه‌های فرهنگی دشمنان قرار دارد، تصریح کرد: تنها راه پیروزی در برابر این هجمه‌های گسترده دشمن، انسجام و وحدت رویه در برنامه‌های فرهنگی و دینی کشور است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به تحصیل بیش از شش هزار طلبه در سطوح مختلف حوزه علمیه مازندران، هر یک از این طلاب را یک ظرفیت عظیم فرهنگی و تبلیغی برای بسط و گسترش فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه معرفی کرد و گفت: امروز عرصه فرهنگی کشورمان از وجود چنین پتانسیل‌های جوانی خالی است./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات