۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۶۱۴۸۳۲
حجت الاسلام غفاری:

حوزه دفاع از آرمان های انقلاب را تکلیف خود می داند

حوزه دفاع از آرمان های انقلاب را تکلیف خود می داند
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران، ترویج و گسترش فرهنگ دینی و انقلابی را بهترین راه مقابله با توطئه‌های دشمن علیه نظام اسلامی دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در دیدار مدیران حوزه‌های علمیه استان با مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، ترویج و گسترش فرهنگ دینی و انقلابی را بهترین راه مقابله با توطئه‌های دشمن علیه نظام اسلامی دانست.
 
وی با بیان این که حوزه‌های علمیه همواره در خط مقدم دفاع و حراست از فرهنگ دینی و انقلابی قرار داشته اند، افزود: حوزه به عنوان مادر انقلاب اسلامی، حرکت در مسیر دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب را جزء تکلیف‌های اساسی خود برشمرده است.
 
حجت الاسلام غفاری با اشاره به این که حوزه‌های علمیه و علمای دین همواره نسبت به مسائل فرهنگی و دینی دغدغه مندانه و دلسوزانه ورود پیدا کرده اند، بیان داشت: دستگاه‌های فرهنگی باید بیش از پیش در جهت تحقق رهنمود‌های دلسوزانه مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و روحانیت با بصیرت و انقلابی گام بردارند.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران، حوزه و روحانیت را مرزبانان واقعی و راستین دین و انقلاب معرفی کرد و افزود: کارنامه این قشر از جامعه اسلامی در طول حداقل چهار دهه اخیر کاملاً واضح و روشن است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه وضعیت امروز جامعه از لحاظ فرهنگی با مبانی دینی و فرهنگی کشورمان سازگاری ندارد، خاطرنشان کرد: برای برون رفت از چنین وضعیتی طرح‌ها و برنامه‌های نهاد‌های دینی و فرهنگی باید به طور مشترک اجرایی شود تا اثرگذاری مناسبی در جامعه داشته باشد.
 
حجت الاسلام غفاری با اشاره به این که متأسفانه وضعیت جغرافیایی و آب و هوایی منطقه، مازندران را به محیطی امن برای برخی هنجارشکنان تبدیل کرده است، تصریح کرد: باید برای جلوگیری از گسترش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه فکری اساسی شود.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که نشست‌های مشترک میان نهاد‌های فرهنگی و دینی، موجب هم افزایی بیشتر در اجرای برنامه‌های فرهنگی خواهد شد، بیان داشت: حوزه علمیه خواهران به عنوان یک مجموعه‌ای اثرگذار در عرصه دینی، تبلیغی و فرهنگی جهت اجرای برنامه مشترک در سطح استان آمادگی کامل دارد.
 
حجت الاسلام غفاری با اشاره به این که امروز مبانی و مفاهیم دینی باید از سوی متخصصان این بخش در جامعه ترویج و تبیین شود، خاطرنشان کرد: با توجه به این که نیمی از جمعیت کشورمان را بانوان تشکیل می‌دهند، حوزه علمیه خواهران با تکیه بر پتانسیل و ظرفیتی بالا در این خصوص، می‌تواند نقش مؤثری در گسترش و تعمیق باور‌های دینی در میان بانوان ایفا کند./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات