۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۶۱۴۸۳۸
خراسانی تشریح کرد؛

جزئیات همایش بین المللی بازاندیشی آرای استاد مطهری در مواجهه با مسائل امروز

جزئیات همایش بین المللی بازاندیشی آرای استاد مطهری در مواجهه با مسائل امروز
خراسانی به تشریح جزئیات همایش بین المللی بازاندیشی آرای استاد مطهری در مواجهه با مسائل امروز پرداخت و از همکاری ۳۱ مرکز علمی و فرهنگی در این همایش خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدباقر خراسانی مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی صبح امروز در نشستی خبری پیرامون «همایش بین المللی بازاندیشی آرای استاد مطهری در مواجهه با مسائل امروز» با اشاره به اینکه اردیبهشت امسال چهلمین سالگرد شهادت استاد مطهری بود، گفت: پایان امسال نیز مقارن با یکصدمین سالگرد تولد ایشان خواهد شد؛ ما به مناسبت چهلمین سالگرد شهادت ایشان برنامه های بسیار خوبی را در نقاط مختلف کشور برگزار کردیم.

دبیر اجرایی همایش بین المللی بازاندیشی آرای استاد مطهری در مواجهه با مسائل امروز ادامه داد: به مناسبت مقارن شدن امسال با یکصدمین سالگرد تولد استاد شهید مطهری، همت بنیاد علمی و فرهنگی استاد شهید مطهری بر این بود تا همایش علمی بسیار مناسبی را که در شأن ایشان باشد، پایه ریزی کند، از همین جهت «همایش بین المللی بازاندیشی آرای استاد مطهری در مواجهه با مسائل امروز» با همکاری جمعی از مراکز علمی، فرهنگی و اجرایی کشور برنامه ریزی کرد که «مرکز مدیریت حوزه های علمیه» و «دانشگاه تهران» به عنوان مراکز اصلی همکار در این همایش محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه تا کنون 29 مرکز علمی و فرهنگی همکاری علمی، فرهنگی و یا اجرایی خود را با همایش مذکور اعلام کرده اند، خاطرنشان کرد: دبیرخانه این همایش از 21 تیرماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده، پوستر همایش تنظیم و تهیه شده و کمیته علمی نیز کار خود را شروع کرده و تا کنون 6 جلسه فشرده برگزار کرده است.

خراسانی با بیان اینکه تا کنون به حدود هزار مرکز علمی و فرهنگی فراخوان ارسال کرده ایم، گفت: همچنین خدمت برخی از علما و بزرگان علمی فراخوان به صورت خاص ارسال و از آنها دعوت شده تا در این همایش شرکت کنند؛ مستحضرید که رهبر معظم انقلاب سال گذشته بیانیه گام دوم را صادر فرمودند و ما در قبال آن وظیف های بسیاری داریم، از همین جهت برخی از محورهای مهم این همایش نیز در راستای بیانیه گام دوم بوده و بنا داریم از آرای استاد مطهری در این زمینه استفاده کنیم.

وی از آغاز عملکرد پایگاه اطلاع رسانی همایش بین المللی بازاندیشی آرای استاد مطهری در مواجهه با مسائل امروز خبر داد و بیان کرد: از نیمه دوم سال 98 پیش همایش هایی در نقاط مختلف کشور صورت خواهد گرفت؛ از همه ظرفیت های مراکز استفاده می کنیم تا کارهای اثرگذاری را انجام دهیم.

خراسانی با بیان اینکه رسانه ها متناسب با نیاز جامعه باید آثار استاد مطهری را به گوش مردم برسانند، گفت: نرم افزار جامع آثار شهید مطهری تهیه شده و علاقه مندان می توانند با نصب این نرم افزار به کلیه آثار ایشان دست پیدا کرده و آن را مطالعه کنند.

دبیر اجرایی همایش بین المللی بازاندیشی آرای استاد مطهری در مواجهه با مسائل امروز افزود: مهلت ارسال چکیده 31 مردادماه و مهلت ارسال مقاله 30 آبان ماه سال جاری خواهد بود؛ همچنین علاقه مندان به شرکت در این همایش آثار خود را می توانند از طریق پایگاه اینترنتی «conf98.motahari.ir» و یا از طریق ایمیل «100@motahari.ir» برای ما ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه همایش مذکور به صورت دو روزه در قم و تهران در نیمه دوم اسفندماه سال جاری برگزار می شود، تأکید کرد: مقالاتی پذیرفته می شوند که دارای نوآوری در تحلیل، توسعه، تعمیق یا نقد در بازاندیشی آرای استاد مطهری در مواجهه با مسائل امروز باشند؛ همچنین قابل ذکر است که مقالات برتر در نشریات علمی و پژوهشی منتشر خواهند شد./841/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
حسین ثالث موید
ارسال نظرات