۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۵۸۹۱۵۳
مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی خبرداد؛

نشست علمی«گفت‌وگوی میان هگل و فیلسوفان مسلمان» برگزار می شود

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی از برگزاری نشست هم اندیشی گفت‌وگوی میان هگل و فیلسوفان مسلمان با حضور اساتید برجسته فلسفه و فلسفه علوم انسانی خبرداد.
محمد باقر خراسانی

محمدباقر خراسانی مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌از برگزاری نشست هم اندیشی «گفت‌وگوی میان هگل و فیلسوفان مسلمان» خبرداد و گفت: این نشست از سوی گروه روش شناسی علوم انسانی وابسته به شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود.

وی افزود: البته گروه فلسفه علوم انسانی مجمع عالی حکمت اسلامی نیز در برگزاری این نشست همکاری ویژه ای داشته است، از این رو در این نشست شاهد حضور اساتید و علمای برجسته فلسفه مجمع خواهیم بود.

خراسانی با اشاره به کارشناسان این نشست یادآور شد: سخنرانان اصلی این نشست حجج اسلام والمسلمین حمید پارسانیا عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) و سید یدالله یزدان پناه مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی هستند؛ از دیگر سخنرانان این نشست نیز می توان به حجت الاسلام عسکری سلیمانی امیری عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و مجید احسن استاد فلسفه دانشگاه تهران اشاره کرد.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی اضافه کرد: در برگزاری این نشست انجمن فلسفهٔ میان‌فرهنگی ایران نیز نقش بسزایی داشته است که از این انجمن آقایان سید حمید طالب زاده، سیدمحمدرضا حسینی بهشتی و خانم شمس الملوک مصطفوی به ایراد بحث و نظر می پردازند.

وی در ادامه از پخش آنلاین این نشست از سایت مجمع عالی حکمت اسلامی خبرداد و یادآور شد: البته نشست علمی «گفت‌وگوی میان هگل و فیلسوفان مسلمان» همانند همه نشست های مجمع به صورت ویدئو کنفرانس از شعبه مشهد نیز به صورت زنده پخش می شود و علاقه مندان در این شهر مقدس نیز می توانند از این نشست بهره ببرند.

خراسانی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به انگیزه برگزاری این چنین نشست هایی، ادامه داد: معاونت پژوهش مجمع عالی حکمت اسلامی اهتمام خاصی به برگزاری جلساتی با محوریت فلسفه و فلسفه علوم انسانی دارد و این نشست نیز از جمله جلسات با محوریت فلسفه علوم انسانی است که اساتید و پژوهشگران علوم عقلی نیز به صورت مستمر از این جلسات استقبال می کنند.

دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی تصریح کرد: این نشست علمی روز پنجشنبه 22 آذرماه از ساعت 9 تا 12 صبح در سالن اجتماعات مجمع عالی حکمت اسلامی قم واقع در خیابان 19 دی کوچه شماره 10 برگزار می شود./1330/ت۳۰۳/ج

ارسال نظرات