۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۶۱۴۸۵۵
حجت الاسلام دهنوی:

افزایش طلاق به دلیل بی توجهی به ارزش‌های اخلاقی است + فیلم

افزایش طلاق به دلیل بی توجهی به ارزش‌های اخلاقی است + فیلم
کارشناس و مشاور خانواده گفت: یکی از مهمترین دلائل حقد و کینه و نفرت زن و شوهر نسبت به یکدیگر و افزایش طلاق بی توجی به ویژگی ارزشمند اخلاقی و وفاداری است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان حجت الاسلام حسین دهنوی پیش از ظهر امروز در سومین جلسه کارگاه آموزشی تحکیم بنیان خانواده که از سوی ستاد قرآن اتحادیه کانون‌های فرهنگی و معاونت اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان در حسینیه شهدای پاسدار برگزار شد با تأکید بر اینکه عامل به ارزش‌های اخلاقی باشیم، گفت: امیرمومنان (ع) و فاطمه زهرا (س) بودند و زندگی آن‌ها گلستان بود.

وی با اشاره به اینکه زن و شوهر برای موفقیت در زندگی و داشتن یک زندگی پویا و موفق و استحکام بنیان خانواده به ارزش‌های اخلاقی عمل کنند، افزود: صداقت، وفاداری، محبت، مهربانی و عطوفت از جمله ویژگی‌های اخلاقی است.

به گفته وی، تنها راه رسیدن به یک زندگی ایده آل و داشتن احساس آرامش برای یک زندگی خوب، پایبندی زن و شوهر به ارزش‌های اخلاقی و عمل به آن است.

حجت الاسلام دهنوی ادامه داد: اگر پیامبراکرم (ص) و همسر بزرگوار ایشان زندگی ارزشمند و آرام و نمونه‌ای داشتند و یا امیرمومنان (ع) و فاطمه زهرا (س) در طول زندگی کوتاه زندگی خوب و آرامی داشتند به دلیل عمل به ارزش‌های اخلاقی بود.

وی در ادامه از صداقت و وفاداری، فداکاری و ایثار، از خودگذشتگی و احترام به عنوان چهار ویژگی اخلاقی امیرمومنان (ع) و فاطمه زهرا (س) نام برد و افزود: امیرمومنان (ع) و فاطمه زهرا (س) در زندگی خود صداقت داشتند و به یکدیگر دروغ نمی‌گفتند و ما نیز که ادعای تشیع و محب اهل بیت (ع) هستیم باید متخلص به ویژگی صداقت باشیم و از دروغ پرهیز کنیم.

حجت الاسلام دهنوی گفت: دروغ گفتن حرام است، اما راستگویی در برخی مواقع واجب و شایسته نیست هر راستی گفته شود و چنانچه اتفاقی برای زن و یا شوهر اتفاق رخ داده باشد چنانچه به یکدیگر بگویند مفسده ایجاد می‌شود.

وی از وفاداری به عنوان دومین ویژگی امیرمومنان (ع) وفاطمه زهرا (س) نام برد و افزود: فاطمه زهرا (س) وامیرمومنان (ع) در زندگی خود هرگز به یکدیگر بی وفایی و یا دروغ نگفتند و ما پیروان این بزرگواران باید به یکدیگر وفا دار باشیم.

به گفته وی یکی از مهمترین دلائل حقد و کینه و نفرت زن و شوهر نسبت به یکدیگر و افزایش طلاق بی توجی به ویژگی ارزشمند اخلاقی یعنی وفاداری است./۱۳۰۷/پ310/ب1
تعداد بازدید : 6

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات