۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۶۱۴۸۷۵
رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی:

تشکیل ۱۹۴۸ گروه جهادی محله‌محور در آذربایجان شرقی

تشکیل ۱۹۴۸ گروه جهادی محله‌محور در آذربایجان شرقی
رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی گفت: حججی‌های فراوانی در دل اردوهای جهادی داریم و شهدای مدافع حرم هم اغلب، تربیت یافته حرکات جهادی هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، سرهنگ محمد اسکندری رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه بسیج سازندگی ادامه حرکت جهادی «جهاد سازندگی» اول انقلاب با رویکرد انقلابی و جهادی است اظهار داشت: جهاد سازندگی در روستاها و مناطق محروم حضور می‌یافت و به معنای واقعی از محرومان دستگیری می‌کرد که با حذف جهاد سازندگی، بسیج سازندگی به نوعی جبران کننده این خلاء است.

وی با بیان اینکه شاکله و روح اصلی بسیج سازندگی حرکت‌های جهادی است، افزود: امروز فعالیت سازندگی و جهادی زیادی در مناطق محروم داریم که باید از نزدیک ببینید که چه کارهای بزرگی در مناطق محروم صورت گرفته است. از بس روستای «محروم» را بر زبان آورده‌ایم، درون ما عادتی برای آن ایجاد شده و شاید واکنشی نسبت به آن داشته باشیم ولی باید از نزدیک مشاهده کرد و معنای واقعی محرومیت را دید که بعضاً غیر قابل باور است اما جهادگران ما در این مناطق بدون توقع و به صورت جهادی نقش آفرینی می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی، فلسفه بسیج سازندگی را استفاده از نشاط جوانان برای سازندگی کشور و محرومیت زدایی دانست و ابراز داشت: با اردوهای جهادی، هم از اوقات فراغت جوانان برای سازندگی استفاده می‌کنیم و هم برای آینده نظام کادر جهادی تربیت می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه شهید حججی خروجی گروه‌ها و اردوهای جهادی بود و در دل این حرکات جهادی تربیت شد، خاطر نشان کرد: این شهید به حدی والامقام بود که مقام معظم رهبری وی را حجت خدا دانست. بالاتر از این نداریم که مولای ما یک عنوان شایسته به یک فرد بدهد که این امر در شهید حججی محقق شد. حججی‌های فراوانی در اردوهای جهادی داریم و شهدای مدافع حرم هم اغلب، تربیت یافته حرکات جهادی هستند.

اسکندری تاکید کرد: وقتی روح جهادی بر دل کسی نهادینه شد، در برابر دردهای مردم و محرومیت‌ها نمی‌تواند ساکت بماند و مسئولی را به چالش نکشد، لذا مردم باید محرومیت‌ها را از نزدیک ببینند و لمس کنند و خودشان مانند گروه‌های جهادی پیشقدم در رفع محرومیت و کمک کار دولت شوند.

وی با بیان خاطره‌ای از سیل آق قلا که روح جهادی بر آن حاکم بود، گفت: 90 درصد مردم آق قلا اهل تسنن هستند، یک روزی فردِ مؤمن نماز شب خوانِ سنی را ملاقات کردم که رابطه خوبی با نهادهای انقلابی نداشت، دیدم بغض کرده و به سراغ من می‌آید، ابتدا عذرخواهی کرد و گفت با دیدن مجاهدت‌های این جوانان و اقداماتی که برخی از نهادها در این شهر انجام داده، نگاه من به بسیاری از جوانان و نهادها تغییر کرده و متحول شده است. تصمیم دارم پسرم را هم بسیجی کنم تا خیلی چیزها در مسیر زندگی از این مجموعه جوانان یاد بگیرد. این در نتیجه عمل و تفکر گروه‌های جهادی بود که یک فرد به باوری رسید که هزاران ساعت سخنرانی نمی‌توانست وی را متقاعد کند و در نهایت فرزندش را هم در بسیج ثبت نام کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: جوانان ما بسیار گمنامانه در اردوهای جهادی شرکت می‌کردند و اجازه عکاسی و فیلمبرداری نمی‌دادند و عاشق این بودند که دیده نشوند اما برای جلوگیری از شانتاژ دشمنان مجبور به مصاحبه و عکاسی و فیلمبرداری بودیم تا این حجم از خدمات جهادی در افکار عمومی دیده شود.

وی با اشاره به اینکه به دنبال خدمات رسانی در حوزه اجتماعی، فرهنگی، بهداشت، محرومیت زدایی و... توسط گروه‌های جهادی محله محور هستیم که اثرگذاری بالایی در محلات برای رفع مشکلات دارد و خود مردم برای حل مشکلات محلات پای کار می‌آیند افزود: 1948 گروه جهادی محله محور باید امسال در آذربایجان شرقی شکل گیرد که بالغ بر 90 درصد شکل یافته و تا چند روز آینده کامل می‌شود.

اسکندری با بیان اینکه در موضوع فلج اطفال، بسیج با یک حرکت جهادی که در سطح دنیا بی نظیر بود، این بیماری را ریشه کن کرد ابراز داشت: در قالب گروه‌های جهادی، پزشکان عمومی و متخصص و یا مدیران استانی و شهرستانی را با خود به روستاهای محروم می‌بریم که واقعاً برکات ارزشمندی داشت.

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه گروه‌های جهادی خدمات رسان محله محور را در تمامی پایگاه‌های مقاومت شکل داده‌ایم، گفت: نگاه به توانمندی مردم و عدم نگاه به دست بیگانگان، بسیاری از توانمندی‌های مردم کشور را شکوفا می‌کند که این گروه‌های جهادی هم بستر کوچکی برای تحقق این امر است.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات