۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۸
کد خبر: ۶۱۴۹۲۲
دبیرکل نجباء عراق:

رژیم آل خلیفه هویت بحرینی ندارد

رژیم آل خلیفه هویت بحرینی ندارد
دبیرکل جنبش «نجباء» عراق تأکید کرد رژیم حاکم بر بحرین، هویت خود را از دست داده و جامعه بین‌الملل نیز در قبال جنایات این رژیم سکوت کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، «اکرم الکعبی» دبیر کل جنبش «نجباء» عراق به شهادت دو تن از جوانان بحرینی به دست رژیم آل خلیفه واکنش نشان داد.

الکعبی با انتشار بیانیه‌ای، حاکمان بحرین را «طاغوت» قلمداد و تأکید کرد که این رژیم، هویت بحرینی خود را از دست داده است.

وی با اشاره به نبود آزادی، اراده و کرامت ملت بحرین، تصریح کرد که این دو جوانی که به شهادت رسیدند، «جوانان آزاده و شجاعی بودند که روش سرور آزادگان امام حسین (ع) را در پیش گرفته بودند».

دفتر اطلاع‌رسانی نجباء به نقل از الکعبی گزارش داد که مایه تأسف است که گهگاهی اخبار شهادت این جوانان پاک به دست این رژیم سرکوبگر شنیده می‌شود و جامعه بین‌الملل نیز سکوت کرده است.

وی تصریح کرد، نهادهای بین‌المللی که شعارهای دروغین حقوق بشر، تضمین آزادی و ممانعت از سرکوب سر می‌دهند، گویا تا کنون، نامی از بحرین نشنیده‌اند و ظاهرا این کشور، در نقشه وجود ندارد.

الکعبی این نهادهای بین‌المللی مدعی حقوق بشر را «ابزارهای جعلی، دروغین و فریب دهنده در دست کشورهای استکبار و استعمار» دانست.

این رهبر نجباء خاطر نشان کرد که سازمان ملل، مستقل نیست و حق وتو را به کشورهایی می‌دهد که سلاح ممنوعه و کشتار جمعی در دست دارند.

در پایان، الکعبی برای خانواده‌های شهدای بحرین، صبر و شکیبایی و برای دشمنان آنان، ذلت و خواری را از خدواند متعال مسئلت کرد.

جمعیت الوفاق بحرین صبح روز شنبه (روز گذشته) از اجرای حکم اعدام دو جوان به نام‌های «احمد الملالی» و «علی العرب» خبر داد.

احمد عیسی الملالی (۲۴ ساله) و «علی محمد العرب» (۲۵ ساله) به قتل یک افسر وزارت کشور در سال ۲۰۱۷ متهم شده و با وجود رد این اتهامات، در زندان بشدت شکنجه شده بودند.

بحرین پیش از این نیز «عباس السمیع»، «سامی مشیمع» و «علی السنکیس» را در تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۱۷ اعدام کرده بود.

اجرای این حکم در حالی است که سازمان‌های حقوق بشری از جمله عفو بین‌الملل، دیدبان حقوق بشر و سازمان ملل جمعه گذشته از بحرین خواسته بودند اجرای حکم را متوقف کند./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات