۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۶۱۴۹۷۷
ویژه طلاب خواهر برگزار شد؛

اجرای طرح تعیین سطح مهارت‌های قرآنی در حوزه‌های علمیه چهارمحال و بختیاری

اجرای طرح تعیین سطح مهارت‌های قرآنی در حوزه‌های علمیه چهارمحال و بختیاری
اسکندری از اجرای طرح تعیین سطح مهارت‌های قرآنی ویژه طلاب خواهر در حال تحصیل این استان خبر داد و گفت: در این طرح ۴۳۹ نفر از طلاب خواهر استان شرکت کردند.
فاطمه اسکندری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با بیان اینکه انس با قرآن و مفاهیم نورانی این کتاب آسمانی از مهمترین ضرورت‌های امروز جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: اگر امروز در جامعه با مشکلات و آسیب‌های اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کنیم به خاطر آن است که از برکات این کتاب نورانی غافل شده ایم و این یک خطر جدی است.

وی با تأکید بر اینکه قرآن روح و جسم انسان را جلا می‌بخشد و از پلیدی‌ها پاک می‌کند، تصریح کرد: به یقین کسب پله‌های معرفت و بصیرت تنها در سایه توجه به مفاهیم نورانی قرآن کریم محقق می‌شود؛ از این رو توجه به امور قرآنی از مهمترین اولویت‌های مدارس علمیه خواهران است.

اسکندری با تأکید بر اینکه دوران طلبگی با سبک زندگی قرآنی عجین شده است، افزود: طلبه اگر در امور قرآنی لنگ بزند، در سایر امور نیز راه به جایی نخواهد برد؛ انس با قرآن در همه ابعاد و زمینه‌ها برای طلبه امور دینی واجب است.

وی از اجرای طرح تعیین سطح مهارت‌های قرآنی ویژه طلاب در حال تحصیل مدارس علمیه خواهران این استان خبر داد و ابراز کرد: برای اینکه بتوانیم طلاب را با مفاهیم قرآنی در زمینه‌های مختلف آشنا سازیم و آموزش‌های لازم به آن‌ها داده شود، در مرحله نخست نیازمند تعیین سطح آن‌ها بودیم که به لطف الهی این امر با همکاری اساتید مدارس علمیه خواهران استان انجام شد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه این مهارت سنجی در سه سطح روخوانی و روانخوانی، ترتیل و تحقیق، حفظ و تفسیر انجام شد، ادامه داد: در این طرح ۴۳۹ نفر از طلاب مدارس علمیه خواهران استان شرکت کردند.

وی با بیان اینکه متناسب با سطح بندی‌های صورت گرفته برای هر گروه از طلاب یک دوره مهارت افزایی جامع و کامل برگزار می‌شود، اظهار کرد: این دوره با همکاری اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات استان برگزار می‌شود.

اسکندری در پایان با اشاره به اینکه اعتقاد ما بر این است که هر طلبه باید یک مربی تمام عیار امور قرآنی باشد، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این هدف قطعا نیازمند برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی هستیم که ان شاءالله با هماهنگی‌های صورت گرفته به این مهم دست پیدا خواهیم کرد./۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات