۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۶۱۵۰۶۳
حجت الاسلام صالحی تأکید کرد؛

ضرورت عذرخواهی رسمی مقامات انگلیس از ملت ایران

ضرورت عذرخواهی رسمی مقامات انگلیس از ملت ایران
مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی بر ضرورت عذرخواهی رسمی مقامات انگلیس از ملت ایران تأکید کرد.
حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، به سیاست غلط انگلیسی‌ها در برابر ملت ایران اشاره کرد و گفت: انگلیس باید رویکرد خود را در برابر ملت ایران تغییر دهد.
 
وی با بیان این که استعمار پیر در طول تاریخ همواره در پی سوء استفاده از ملت ایران بوده است، افزود: در دوران رژیم گذشته انگلیسی منافع بسیاری در ایران داشتند و منابع نفتی کشورمان را به تاراج بردند.
 
حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که دخالت انگیسی‌ها در امور داخلی کشورمان در رژیم گذشته کاملاً محسوس و آشکار بوده است، بیان داشت: در دوران پهلوی، این انگلیسی‌ها بودند که بیشترین منفعت را از دخالت در امور داخلی کشورمان می‌بردند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی دستان شیاطین را از دخالت در امور کشور قطع کرد، خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، استقلال به این کشور بازگشت و غربی‌ها از دخالت در امور داخلی کشور عقب نشینی کردند.
 
مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با اشاره به این که در طول این چهل سال انگلیسی همواره تلاش کردند بذر اختلاف و تفرقه را در کشورمان بکارند، تصریح کرد: هوشیاری و بصیرت ملت ایران همواره سد محکمی در برابر توطئه‌های انگلیسی بوده است.
 
حجت الاسلام صالحی با بیان این که انگلیسی‌ها باید به سیاست غلط خود در برابر جمهوری اسلامی ایران پایان دهند، خاطرنشان کرد: توقیف نفت کش ایرانی در جبل الطارق یک نوع راهزنی دریایی به شمار می‌رود و هیچ توجیهی برای این اقدام غیر قانونی آن‌ها پذیرفتنی نیست.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انگلیسی‌ها در مقاطع مختلف چهار دهه اخیر، همواره به دنبال ضربه زدن به کشورمان بوده است، تصریح کرد: این کشور استعمارگر در ادوار مختلف تاریخ همواره در پی منافع نامشروع خود در کشور‌های اسلامی بوده است.
 
مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی با بیان این که مقامات انگلیسی باید بدانند که ملت بزرگ ایران به طور حتم پاسخ اقدامات گستاخانه آن‌ها را خواهند داد، بیان داشت: ملت آگاه و با بصیرت ایران اسلامی اجازه با قدرت در برابر زیاده خواهی‌های مقامات انگلیسی خواهند ایستاد./950/ت303/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات