۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۶۱۵۰۸۷
امام جمعه شهرکرد:

جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌ها یکی از مشکلات مهم سیستم مدیریتی کشور است

جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌ها یکی از مشکلات مهم سیستم مدیریتی کشور است
حجت الاسلام و المسلمین نکونام گفت: یکی از مشکلات مهم سیستم مدیریتی و اجرایی امروز کشور تک روی و جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌ها است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در بازدید از پارک‌های شهرکرد که بیش از سه ساعت به طول انجامید در بررسی وضعیت نمازخانه پارک‌ها ضمن انتقاد از مناسب نبودن وضعیت نمازخانه برخی از پارک‌ها گفت: استقبال و حضور مردم در پارک‌های شهرکرد بسیار خوب و پرشور است، اما در برخی از این پارک‌ها نمازخانه وضعیت مناسبی ندارد که جا دارد نمازخانه مطلوب، شکیل و با فضای فرهنگی مناسب شکل بگیرد.

امام جمعه شهرکرد گفت: متأسفانه نمازخانه بعضی از پارک‌های شاخص و بنام شهرکرد در شأن نماز نیست و بیشتر به یک انباری شبیه است تا نمازخانه که انتظار جدی است که در این پارک‌هایی که با استقبال بسیارخوب مردمی مواجه است مکانی دلنواز، روح افزا همراه با نصب تزئینات زیبا و نصب آیات و احادیث برای اقامه نماز فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: وقتی مردم و مسافران به پارک‌های شهرکرد مراجعه و فضای پرنشاط و مفرح در پارک‌ها را مشاهده کنند، اما از آن طرف به نمازخانه پارک مراجعه و با وضعیت نامناسب و نامطلوب نمازخانه مواجه می شوند قطعا همه ما را سرزنش می‌کنند و خواهند گفت که چه شهر بی صاحبی است که وضعیت نمازخانه اش این‌گونه است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تأکید کرد: مکان نمازخانه‌ها باید وسیع و بزرگ باشد که بتواند افراد زیادی را برای اقامه نماز به ویژه نماز جماعت در خود جا بدهد.

امام جمعه شهرکرد در ادامه در خصوص گلایه برخی از مردم نسبت به جلوگیری از نصب چادر‌های مسافرتی در پارک‌ها گفت: اصل تصمیم برای جلوگیری از نصب چادر‌های مسافرتی در پارک‌ها تصمیم خوبی است، چون آسایش مردم و نظم و زیبایی پارک را برهم می‌زند، اما از این نکته هم نباید غافل شد که نمی‌توان نصب چادر را به کل حذف کرد، چون بالأخره برخی از خانواده هستند که می‌خواهند چادر بزنند و در یک فضای امن و محدود تفریح کنند که باید حریم و حرمت این خانواده‌ها هم رعایت شود و باید راهکاری برای این مسأله اندیشیده شود که بهترین راهکار این است که فقط یک پارک برای این أمر اختصاص داده شود و حتما نظارت جدی بر آن صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: بالاخره چادر زدن برای مسافرت و تفریح برای مصون ماندن از سرما و گرما و بسیاری از آفات و از نظر رعایت عفت عمومی جامعه یک أمر ضروری و اجتناب ناپذیر است و نمی‌توان به راحتی آن را حذف کرد البته آسیب‌ها و ایراداتی هم دارد که باید آسیب‌های آن را برطرف کرد، اما حذف اصل مسأله راهکار درست و منطقی نیست.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با تأکید بر ایجاد فضای نشاط و شادابی در پارک‌ها گفت: اگرچه پارک خودش فی نفسه دارای نشاط و شادابی است، اما متولیان أمر می‌توانند با طراحی‌های مختلف و ایده‌ه‌ای نو و جذاب بر نشاط و شادابی پارک‌ها بیفزایند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در ادامه بر بالابردن کمی و کیفی تجهیزات بازی کودکان در پارک‌ها تأکید کرد و گفت: باید نسبت به نصب وسایل بازی پرجاذبه و گسترده برای کودکان با رعایت مسائل ایمنی و کیفیت این تجهیزات در پارک‌ها توجه ویژه کرد.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به این موضوع که شهرداری گلایه‌مند است که همه کار‌ها و مطالبات در موضوعات شهری از جمله مسأله پارک‌ها فقط با شهرداری است، افزود: اگر همه مطالبات و توقعات در مسأله رسیدگی به پارک‌ها و رفع مشکلات آن‌ها به ویژه در مسأله تأمین امنیت، خدمات رسانی و فضای پارک‌ها با شهرداری است به خاطر آن است که متولی أمر پارک‌ها شهرداری است، اما این که انتظار داشته باشیم همه کار‌ها را شهرداری انجام بدهد توقع بی جایی است و همه دستگاه‌های مرتبط باید در امر خدمات رسانی بهتر به مردم در پارک‌ها به شهرداری کمک کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تأکید کرد: مجموعه فرهنگی و هنری شهرداری مؤظف است که دیگر دستگاه‌های متولی در این مسأله را دور هم جمع کند و یک هم افزایی و تعامل گسترده‌ای برقرار کند و در این جلسات برای رفع مشکلات پارک‌های شهرکرد و خدمات رسانی بهتر یک تصمیم جدی و اساسی گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات مهم سیستم مدیریتی و اجرایی امروز کشور تک روی و جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌ها است که باعث می‌شود مشکلات حل نشود و روی زمین بماند درحالی که با هم افزایی و در کنار هم قرار گرفتن تمام دستگاه‌های مرتبط می‌توان مشکلات را حل کرد و خدمت رسان خوب به مردم بود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تصریح کرد: البته متأسفانه گاهی جلسات هم‌افزایی و هم فکری دستگاه‌ها برای رفع مشکلات به تعریف و تمجید از هم می‌گذرد و مطالبه درست و نقشی را که هر کدام از دستگاه‌ها باید انجام بدهند و وظایف و نقش‌هایی که هر کدام باید ایفا کنند گفته نمی‌شود که باید مراقب بود به این آفت هم مبتلا نشد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به بروز برخی ناهنجاری‌ها در پارک‌ها گفت: ما معتقد هستیم که اگر مسائل فرهنگی و اعتقادی از در و دیوار فضای پارک‌های ما ببارد کسی به خودش اجازه نمی‌دهد که در این فضا زیاده روی و به حقوق دیگران تعرض کند پس فضاسازی‌های داخلی در پارک‌ها بسیار مهم است که هر چه بیشتر و گسترده‌تر باشد خودش به رفع فساد و سالم سازی کمک می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تصریح کرد: فضا‌هایی را در پارک‌ها برای ارائه خدمات فرهنگی از جمله عرضه محصولات فرهنگی در حوزه‌های مختلف به ویژه عفاف و حجاب و دیگر مسائل فرهنگی باید ایجاد کرد که مسائل فرهنگی و عبادی و گردشگری در هم آمیخته شود که هرکسی به پارک مراجعه می‌کند از همه این ظرفیت‌ها استفاده کند.

امام جمعه شهرکرد در پایان گفت: یکی از کار‌هایی که مسؤولان پارک‌های ما می‌توانند انجام بدهند پرسش نامه‌هایی را آماده و در اختیار کسانی که به پارک‌ها مراجعه می‌کنند بدهند تا از این طریق در جریان میزان رضایت مندی مردم و نظرات، مطالبات و مشکلات قرار بگیرند و بر اساس آن بتوانند برای تأمین نیاز‌های مردم و رفع مشکلاتشان در پارک‌ها برنامه ریزی و اقدام کنند. /۹۴۵۷/د103/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات