۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۹
کد خبر: ۶۱۵۲۲۵
عضو هیأت رییسه مجلس در گفت وگو با رسا:

مخالفت با ارائه گزارش سالانه به مجلس نشانه عملکرد غیرقابل دفاع دولت است

مخالفت با ارائه گزارش سالانه به مجلس نشانه عملکرد غیرقابل دفاع دولت است
رنجبرزاده با انتقاد از مقاومت و مخالفت دولتمردان با اجرای قانون ارائه گزارش سالانه دولت به مجلس، این اقدام را نشانه عملکرد غیرقابل دفاع دولتمردان دانست.

اکبر رنجبر زاده عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اصرار دولت بر عدم ارائه گزارش سالانه رییس جمهور و وزرا به مجلس گفت: در قانون داریم که رییس جمهور و وزرای دولت موظف هستند سالانه گزارش عملکرد و اقدامات خود را در چارچوب قوانین وضع شده به مجلس ارائه دهند.

وی افزود: این گزارش برای این است که عملکرد وزرا توسط نمایندگان ارزیابی شود و رییس جمهور هم گزارش مبسوطی از عملکرد دولت به مجلس ارائه کند، متأسفانه دولت نسبت به ارائه این گزارش مقاومت می کند و رییس جمهور موافق ارائه گزارش به مجلس نیست.

رنجبرزاده با بیان این که مجلس مطابق با قوانین و برای رعایت حدود قانون بر اساس بعد نظارتی وظیفه دارد موضوع را پیگری کند، اظهار داشت: نمایندگان از هیأت رییسه درخواست اجرای این قانون را داشتند و رییس مجلس بعد از این که مسأله ارائه گزارش را به صورت شفاهی مطرح و از سوی دولت مخالفت شد، به صورت کتبی نامه ای به رییس جمهور نوشت.

وی ادامه داد: رییس جمهور باز هم در برابر اجرای قانون مقاومت کرد و نامه ای در این زمینه به رهبر معظم انقلاب نوشت مبنی بر این که ضرورتی برای ارائه گزارش به مجلس وجود ندارد، این در حالی است که ارائه گزارش دولت به مجلس عین قانون است.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که رهبر معظم انقلاب نامه رییس جمهور را برای بحث و بررسی به هیأت حل اختلاف قوا ارسال کردند، ابراز داشت: ما منتظر نظر هیأت عالی حل اختلاف قوا هستیم.

وی عنوان کرد: این حق قانونی مجلس است که گزارشات عملکرد دولت در ارتباط با قوانین و تکالیفی که برعهده دارد، ارائه شود.

رنجبرزاده با اشاره به دلیل مخالفت دولت با ارائه گزارش به مجلس خاطرنشان کرد: اگر فرد یا دستگاهی عملکرد مثبت و کارهای روبه جلو و دارای پیشرفت داشته باشد و قوانین را رعایت کند طبیعتا همیشه مشتاق است که ارائه گزارش دهد.

وی اضافه کرد: از خودداری برای ارائه گزارش اینگونه استنباط می شود که حتما عملکرد قابل دفاع نیست و از این که نمایندگان نظر منفی به گزارش داشته و بازخورد اجتماعی نامناسبی برای دولت به همراه داشته باشد نگرانی وجود دارد.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی، ارائه گزارش دولت به نمایندگان ملت را روالی همیشگی دانست و تأکید کرد: این حق مردم است که از اقدامات و فعالیت های دولت اطلاع داشته باشند و در هر حالتی باید این گزارش به مجلس که نمایندگان ملت در آن حضور دارند ارائه شده و مورد ارزیابی ملت قرار گیرد، نظر هیأت حل اختلاف قوا در این زمینه به زودی اعلام خواهد شد.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
انقلابی
Iran, Islamic Republic of
۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۵
دولت نمی تونه با فرار از پاسخگویی رو ناکارآمدی های خودش سرپوش بذاره
1
0
الا بذکر الله تطمئن القلوب
Iran, Islamic Republic of
۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
وَمِنْ النَّاسِ مَنْ يُجَادِلُ فِي اللَّهِ بِغَيْرِ عِلْمٍ وَلَا هُدًى وَلَا كِتَابٍ مُنِيرٍ
1
0