۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۶۱۵۲۴۸
حجت الاسلام اخوان خبر داد؛

برگزاری دوره تابستانه توریسم و تبلیغ اسلام

برگزاری دوره تابستانه توریسم و تبلیغ اسلام
مدیر مدرسه علمیه ناصریه از برگزاری دوره تابستانه توریسم و تبلیغ اسلام خبر داد و گفت: با بررسی سؤالات متداول گردشگران محتوای مورد نیاز افراد در این دوره ارائه می‌شود.

حجت الاسلام سید محسن اخوان مدیر مدرسه علمیه ناصریه اصفهان، در‌گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، از برگزاری دوره تابستانه توریسم و تبلیغ اسلام با هدف آموزش پاسخگویی به سؤالات متداول فرهنگی و مذهبی گردشگران خارجی خبرداد و گفت: نزدیک به یک دهه است که در مدرسه علمیه ناصریه فعالیت‌های تبلیغی با محوریت گردشگران خارجی انجام می‌شود و بخشی از فعالیت این مدرسه مربوط به آموزش مبلغان است.

وی در ادامه افزود: افرادی که علاقه مند به حضور در عرصه تبلیغ اسلام برای گردشگران خارجی هستند پس از انجام آزمون زبانهای خارجی در مدرسه علمیه ناصریه و تأیید توانمندی‌ها در این زمینه امکان حضور در دوره کارآموزی دارد و پس از آن می‌توانند وارد عرصه تبلیغی شوند.

مدیر مدرسه علمیه ناصریه با بیان اینکه چند سالی است علاوه بر طلاب فعالان فرهنگی و راهنمایان گردشگری علاقه مند به مباحث دینی و مذهبی و پاسخگویی به سؤالات دینی گردشگران امکان حضور در این دوره‌های آموزشی را دارند، اظهار کرد: مباحثی نظیر معماری اسلامی، حقایق و زیبایی‌های دین اسلام، منابع معرفی اسلام و تشیع و اطلاعاتی که بنابر مطالعات ما بیشتر گردشگران خارجی به آن علاقه دارند در این دوره‌ها ارائه می‌شود.

حجت الاسلام اخوان در ادامه تصریح کرد: فعالان فرهنگی و طلابی که به زبان های خارجی مسلط و علاقه مند به فعالیت در زمینه تبلیغ گردشگری هستند می‌توانند آموزش‌های لازم را به صورت عمومی و رسمی در مدرسه علمیه ناصریه دریافت کنند. محتوای دوره نیز سؤالات متداول گردشگران است و آموزش‌ها بیشتر در سطح عمومی طی 8 جلسه آموزشی در پنجشنبه ها است.

وی برخورداری از علم کافی در زمینه گفت‌وگو با گردشگران خارجی و معرفی مبانی و اصول دین اسلام را شرط لازم فعالیت افراد در عرصه تبلیغ اسلام برای گردشگران خارجی عنوان کرد و گفت: گردشگران به ویژه تورهای گروهی زمان چندانی را در اختیار مبلغان قرار نمی‌دهند به همین دلیل شیوه‌ها و فنون لازم برای پاسخگویی به سؤالات و تبلیغ معارف دینی لازم است./1304/ت310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات