۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۶۱۵۲۵۰

بیانیه آیت الله شیخ عیسی قاسم در پی شهادت سه جوان بحرینی

بیانیه آیت الله شیخ عیسی قاسم در پی شهادت سه جوان بحرینی
آیت الله شیخ عیسی قاسم در پی شهادت سه جوان بحرینی، طی بیانیه ای خون شهیدان را جاودانه عنوان کرد و جنایت آل خلیفه را نشان از ضعف این رژیم دانست.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در بیانیه ای به خانواده های شهیدان محمد المقداد، احمد الملالی و علی العرب درود فرستاد و به آنها تسلیت گفت.

به نوشته وبسایت خبری اللؤلؤة، در بیانیه  رهبر شیعیان بحرین آمده است:

ملت ها از رژیم های سیاسی می خواهند که اوضاع سیاسی را اصلاح کنند و دست از هر گونه ستم و طاغوتگری بردارند و به تفکر سیاسی اسلامی و آموزه های دین اسلام روی آورند.

پیامبران و فرستادگان الهی همه طبق دستورات الهی عمل می کردند و هر گونه حاکمیتی بر مردم را بنابر آموزه های آسمانی شکل می دادند و همه حاکمان و رژیم های سیاسی که داعیه اسلام دارند، باید به همین منوال عمل کنند. در غیر این صورت باید ادعا کنند که جایگاهشان از پیامبران الهی بالاتر است، ولی هیچ عاقلی این ادعا را قبول نمی کند.

 متاسفانه بسیاری از رژیم های سیاسی، برای خود حق حاکمیت مطلق بر مردم در نظر گرفته اند. حال آنکه هیچ شاه یا رییس جمهوری یا حاکمی نمی تواند مستقل بودن از اراده و قدرت الهی را ادعا کند.

منبع قدرت این گونه رژیم ها، شمشیر، زور، ستم و وحشی گری است، ولی بر همه مسلمانان واجب است که نسبت به مبارزه با ستم و تغییر اوضاع کنونی به پا خیزند تا ملت های مسلمان  از ستم نجات یابند. همانگونه که امت برای یاری شهیدان و ایستادگی در مقابل قاتلان ستمگر به پا خواسته است و بر ادامه مسیر جهاد و وفاداری به خون آنها تأکید می کند.

سه شهیدی که اخیر به آسمان ها رفتند، ان شاالله همانند دیگر شهیدان به سعادت الهی نایل آمدند و خدای متعال بهترین شاهد بر ستم ظالمان است. البته جای شگفتی است که رژیم بحرین افتخار می کند که صدای انقلاب و آزادیخواهی ملت را خاموش کرده است ولی همچنان به بازداشت های گسترده و محاکمه های ناعادلانه و سلب تابعیت ها اقدام می کند؛ کارهایی که فقط اهل باطل قبول دارند و تنها جاهلیت به آن افتخار می کنند.

خون شهیدان برای همیشه جاودانه است و راه انسانیت را منعکس می کند و به نسل های دیگر درس ایثار یاد می دهد و در اصلاح امور دنیا و آخرت به کمک ملت خواهد آمد.

به خانواده های شهیدان تسلیت عرض می کنم و تسلیت های راستین را به ملت مؤمن  و شهیدپرور بحرین تقدیم می کنم./983/ب

ارسال نظرات