۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۶۱۵۳۰۰

حاشیه‌های سخنرانی ترامپ در ویرجینیا؛ تحریم دموکراتها و قطع مراسم

حاشیه‌های سخنرانی ترامپ در ویرجینیا؛ تحریم دموکراتها و قطع مراسم
سخنرانی رییس جمهور آمریکا در ویرجینیا با حاشیه های همراه بود که مهمترین موارد آن تحریم این مراسم از سوی نمایندگان سیاه پوست دموکرات و قطع سخنان ترامپ به دلیل اعتراض بود.

به گزارش خبرگزاری رسا، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا که روز گذشته برای سخنرانی به ویرجینا رفته بود لحظات چندان خوشایندی را شاهد نبود. زیرا از یک سو دموکرات های بلوک نمایندگان سیاهپوست مجلس ایالتی ویرجینیا به بازدید وی از ویرجینیا به دلیل آنچه شعارهای مبتنی بر نژادپرستی و بیگانه هراسی او دانستند اعتراض کرده و به نوعی این مراسم را تحریم کردند و از سوی دیگر سخنرانیش به دلیل اعتراضات یک معترض قطع شد. 

ترامپ برای شرکت در مراسم بزرگداشت چهارصدمین سالگرد تشکیل یک نهاد دمکراتیک نمایندگی-محور در نیمکره غربی به شهر جیمزتان ویرجینیا سفر کرده بود.

این مراسم به مناسب روزی در سال ۱۶۱۹ برگزار شد که در آن اولین مجلس نمایندگان در جیمزتان تشکیل شد. جیمزتان اولین سکونتگاه دائمی انگلیسی در آمریکای شمالی بود.

برنامه سفر  ترامپ به ویرجینیا بسیار دیر اعلام شد که بایکوت قانونگذاران دموکرات مجلس ایالتی و بلوک اعضای سیاهپوست آن را به دنبال داشت.

دموکرات های این مجلس در توییتر نوشتند: ما در هیچ بخش از جلسه بزرگداشتی که دونالد ترامپ در آن حضور دارد شرکت نخواهیم کرد. رییس جمهور کنونی نماینده ارزش هایی که ما در چهارصد سالگی قدیمی ترین نهاد دموکراتیک در جهان غرب جشن می گیریم نیست.

بلوک سیاهپوستان مجلس ایالتی اعلام کرده بود که مشارکت  ترامپ مغایر اصولی است که این گروه نمایندگی می کند.

این اعضا در اعتراض به حضور ترامپ در ویرجینیا، دیروز سه شنبه مراسمی موازی در شهر ریچموند برگزار کردند.

از سوی دیگر «له‌وار استونی» شهردار ریچموند پیشتر از کمیته برگزار کننده این مراسم بزرگداشت که از ترامپ برای شرکت در آن دعوت کرده بود استعفا کرده و گفته بود که ترامپ وجهه دموکراسی آمریکا را خدشه دار می کند و نباید از او استقبال شود.

قطع سخنرانی

حاشییه دیگری که در جریان سخنرانی ترامپ در ویرجینیا پیش آمد قطع سخنرانی وی از سوی یک معترض بود. 

در جریان سخنرانی ترامپ مرد جوانی شروع به اعتراض کرد، وی که با صدای بلند می گفت «ویرجینیا خانه ما است »بر روی سه پلاکارد نوشته بود: «به خانه فاسد خودت بازگرد. نفرت را بیرون کنید. خانواده مرا باز گردانید.»

این مرد جوان به سیاست های نژادپرستانه ترامپ ضد رنگین پوستان اعتراض داشت. نیروهای پلیس این فرد را سریعاً به بیرون از محل سخنرانی منتقل کردند. 

 ترامپ از دیرباز به دامن زدن به تنش های نژادی متهم بود، یعنی از چند دهه قبل زمانی که هنوز چهره ای سیاسی نشده بود. او در چهار ماه گذشته چهار نماینده زن کنگره را به نفرت داشتن از آمریکا متهم کرده و گفته باید به کشورشان که کاملا متلاشی و آکنده از جرم و جنایت است برگردند. این در حالی است که سه نفر از این زنان در آمریکا متولد شده اند اما هر چهار نفر جزو اقلیت های نژادی هستند.

علاوه بر این مورد در یک هفته گذشته ترامچ به «الایجا کامینگز» از اعضای کنگره که سیاهپوست است حمله کرده و گفته که حوزه نمایندگی او در شهر بالتیمور یک جای بی سر و سامان آلوده به جوندگان است.

ترامپ دیروز سه شنبه کسانی که حملات او را محکوم می کنند را نژادپرست خواند و گفت که استراتژی حمله به قانونگذاران متعلق به اقلیت های نژادی از نظر سیاسی به او کمک می کند.

ترامپ در ادامه توهین های خود گفت: فکر می کنم دارم به خودم کمک می کنم. این آدم ها در بالتیمور در جهنم زندگی می کنند./847/ب

منبع: مهر

ارسال نظرات