۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۶۱۵۴۴۷
آیت الله میرباقری:

صبر در برابر سختی ها ویژگی منتظران است

صبر در برابر سختی ها ویژگی منتظران است
نماینده مجلس خبرگان رهبری مداومت بر دعای عصر غیبت را عامل دور شدن شک و تردید در امر فرج دانست و گفت: کسانی که به امر ظهور یقین دارند به راحتی دربرابر سختی ها صبر می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمهدی میرباقری نماینده مجلس خبرگان رهبری به مناسبت سالروز شهادت امام جواد(ع) در حسینیه آیت الله حق شناس(ره) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: ائمه اطهار(ع) واسطه فیض الهی هستند؛ بنابراین هر عنابت، رحمت و لطفی که از سوی خداوند به انسان ها عطا شود به خاطر این بزرگان است.

وی با بیان اینکه فعل اهل بیت(ع) در مدار عصمت است، ادامه داد: خداوند تضمین کرده اهل بیت(ع) در راستای پیشبرد اهداف رسول الله(ص) عمل می کنند و در زمره مطهرون قرار دارند پس هرگز هیچ خطایی در فعل اهل بیت(ع) دیده نمی شود که از مدار حق خارج شوند.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه اصل و فرع تمام امور خیر به امام بر می گردد، ابراز کرد: در زیارت جامعه کبیره آمده امام معصوم اول و آخر همه افعال خیر است و هر کسی از خیر چیزی به دست بیاورد از فیوضات امام معصوم است، همچنین در جای دیگر زیارت جامعه کبیره آمده هر جایی که حقی باشد اول و آخر آن امام معصوم است؛ بنابراین همه خیرات به امام بر می گردد و سرچشمه حق امام معصوم است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری مساله غیبت را امتحان بزرگ الهی برای امت بیان کرد و گفت: در عصر غیبت امام زمان(عج) همانند خورشید پشت ابر جامعه اسلامی را هدایت می کنند و پیش می برند هر چند آسمان جامعه ابری باشد.

وی با بیان اینکه امام معصوم معلم الهی است و عملکرد انسان ها باید همانند ایشان باشد، خاطرنشان کرد: انسان باید قواعد راه رفتن با امام معصوم را بلد باشد؛ همه امور در عالم دنیا به دست امام معصوم انجام می شود و کسی می تواند از این تصرفات آگاه شود که همانند حضرت موسی(ع) در برابر حضرت خضر(ع) باشد.

آیت الله میرباقری با اشاره به اینکه همه افعال امام معصوم طبق دستور الهی است، عنوان کرد: انسان ظرفیت درک تمامی افعال و تصرفات امام معصوم را ندارد، امامان معصوم خزانه داران اسرار و تدابیر الهی بر روی زمین هستند به همین خاطر است که امام حسین(ع) در روز عاشورا به جای آن که بر نتیجه ظاهری واقعه تصرف کنند تن به شهادت دادند چون سرسپرده تدبیر و اراده خداوند بودند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امامان معصوم عباد المکرمون هستند، اظهار داشت: عالم هستی در دستان امام زمان(عج) است و تا زمانی که خداوند اذن نداده باشد ظهور محقق نمی شود برای همین ایشان امین الله هستند.

وی مداومت بر دعای عصر غیبت را عامل دور شدن شک و تردید در امر فرج دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که به امر ظهور یقین دارند به راحتی در برابر سختی ها صبر می کنند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 8
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
هشداری به آنان که می خاهند عمرشان بیهوده تلف نشود و فریب شیطاطین را نخُرَند!!!

از بُرَيْدَه روایت شده است که پیامبر(صلّى الله عليه و سلّم) فرمود: ساعت (زمان قیام قائم) برپا نمی شود، مگر آن كه پيش از آن، خداوند سد سال در زمين پرستيده نشود(1).

بدان که مراد از «ساعت» در برخی آیات قرآنی و بسیاری از روایات اسلامی، زمان قیام امام مهدی(علیه السّلام) می باشد.

امیر مؤمنان علی(علیه السّلام)، در بیان نشانه های قیام قائم(علیه السّلام)، فرمود: ... مردم به بدترین حال بازمی گردند. پس، در آن هنگام، دولتهای شیاطین در گردش اند، و بر ناتوانترین بیچارگان یورش برده می شود...(2).

هنگامی که حاکمان شیطانی بر زمین فرمانروایی کنند، راههای ترقّی معنوی و تکامل واقعی بر بشر بسته یا تنگ می شوند و بیشتر کارها شیطانی می گردند، و تکنولوژیهای رسانه ای و ارتباطات سریع مانند ماهواره و تلویزیون و موبایل و اینترنت، در کنار نشر برخی معارف الاهی و پژوهشهای علمی و کارهای فرهنگی مفید، بیشتر در خدمت پخش و گسترش افکار الحادی و گمراه کنندۀ انسانها و مشغول کنندۀ ذهن وی با اخبار دروغ و فریبنده و کارهای زشتی چون تهدید به جنگ، قتل، دزدی، چپاول، اختلاس، فحشا و دیگر مفاسد، قرار می گیرند، و ذهن پاک بشر هر روزه با انبوهی از اخبار بی ارزش و زیان آور بمباران می شوند!

لابد می دانید که اگر ذهن انسان با باورهای الاهی و افکار مثبت و دانشهای سودمند پُر شود، سرشار از انواع انرژیهای بی پایان و نیروهای حیاتبخش و پیشبرنده ای خاهد شد که زندگی معنوی و مادّی آدمی را سوی کمال و پیشرفت سوق می دهند، و اگر ذهن با چیزهای پست و بی ارزش پُر گردد، انسان دچار پسرفت و ناتوانی و نابودی می شود.

بهترین کار برای انسان در این جهان، عبادت پروردگار و انجام فرامین الاهی و خدمت به خلق و تلاش برای کسب دانش و معرفت و روزی حلال است، و پرهیز از رسانه های ارتباطی شلوغ و وقت گیر این زمانه که ذهن انسان را درگیر هر خبر بیهوده ای می کنند، کاری بایسته است، مگر در حدّ ضرورت و دقایقی اندک از ساعات روز برای دریافت اخبار سودمند علمی و اجتماعی و سیاسی، و گرنه، آن قدر دزدی و اختلاس و قتل و غارت و جنایات دیگر در زمین روی می دهند که اگر تمام عمر خُد را صرف شنیدن آنها کنید باز هم وقت کم می آورید!

بنا بر این، پیشنهاد می کنم، برای ذهن خُد کلید و دربان بگذارید و نگذارید هر چیزی وارد آن بشود، و هر روز، در آغاز روز لحظاتی را برای همۀ کارهای روزانه تان برنامه ریزی کنید و عصرها به آن چه گذشته و تا پایان شب در پیش است، بیندیشید و در پایان شب و پیش از خاب، همه کارها و حالات روزانۀ خُد را حسابگری کنید.
----------------------------------------------------------------------
1. تهذيب الآثار، ج 2، ص 829، ح 1169 (ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی).
2. إلزام الناصب، ج 2، ص 155، خطبة البیان 1 (ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی).
برگرفته از: جهان در آستانۀ ظهور
پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی
کانال آخر الزّمان
0
0