۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۱۵۴۷۵

اردن مقبره حضرت هارون(ع) را به دلیل حضور صهیونیست‌ها تعطیل کرد

اردن مقبره حضرت هارون(ع) را به دلیل حضور صهیونیست‌ها تعطیل کرد
وزارت اوقاف، امور و مقدسات اسلامی اردن به دنبال اقدام صهیونیست‌ها مبنی بر به جا آوردن آئین تلمودی در مقبره حضرت هارون(ع)، این مقبره را تعطیل کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، پس از آنکه عده‌ای از گردشگران صهیونیست آئین تلمودی را در مقبره حضرت هارون (ع) به جا آوردند، وزارت اوقاف، امور و مقدسات اسلامی اردن این مقبره را تعطیل کرد.

«عبدالناصر ابوالبصل» وزیر اوقاف، امور و مقدسات اسلامی اردن تصمیم به تعطیلی مقبره حضرت هارون (ع) واقع در منطقه پترا گرفت.

طبق گزارش خبرگزاری اردن (پترا)، وزارت اوقاف، امور و مقدسات اسلامی اردن کلیدهای این مقبره را به اداره اوقاف استان معان تحویل داده و تأکید کرده است که هیچ فردی حق ورود به این مقبره را ندارد مگر اینکه موافقت وزارت اوقاف را کسب کرده باشد.

طبق این گزارش، حدود ۵۰۰ گردشگر صهیونیست روز پنجشنبه(دیروز) در منطقه پترا حضور داشت و مراسم تلمودی را در مزار حضرت هارون (ع) به جا آورده‌اند.

وزارت اوقاف اردن در بیانیه‌ای ورود غیرقانونی این افراد به مزار حضرت هارون (ع) را محکوم و تأکید کرده است که درباره این موضوع تحقیق کرده و کسانی که اجازه ورود این صهیونیست‌ها را صادر کرده‌اند، بازخواست خواهند شد.

پیش از این نیز تعدادی از نمایندگان اردن خواستار وضع قوانینی در خصوص منطقه پترا شدند که به موجب آن تملک اراضی این منطقه و مناطق جنوب کشور توسط صهیونیست‌ها ممنوع شود.

این نمایندگان از اینکه دولت پیش‌نویس اصلاحیه قانون مربوط به منطقه پترا را به پارلمان ارسال کرده اما صهیونیست‌ها را از تملک در این منطقه به بهانه سرمایه‌گذاری مستثنی نکرده است، ابراز تعجب کردند./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات