۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۶۱۵۶۱۸
رائفی پور:

جای شبکه خانواده در تلویزیون خالی است

جای شبکه خانواده در تلویزیون خالی است
سخنران و نظریه پرداز فرهنگی با اشاره به برخی تلاش ها در جهت تأخیر در ازدواج، گفت: حقیقتا درکنار فیلم و سریال و ورزش و سرگرمی جای شبکه خانواده در تلویزیون خالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یازدهمین جشنواره بزرگ هلهله فرشته ها به مناسبت سالروز ازدواج نورانی حضرت علی و حضرت فاطمه زهرا(س) شامگاه شنبه از سوی هیأت یا زهرا در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم برگزار شد.

علی اکبر رائفی پور رییس مؤسسه مصاف در این مراسم با اشاره به عوامل کمرنگ شدن ازدواج در جامعه عنوان کرد: به عقیده من تلاش هایی به صورت عامدانه شکل می گیرد تا ازدواج شکل نگیرد یا به تأخیر بیافتد.

وی افزود: شما الان ببینید ما برای ورزش، سرگرمی، فیلم و سریال و موضوعات دیگر شبکه های تخصصی در صدا و سیما داریم ولی چرا نباید شبکه ای تحت عنوان خانواده راه اندازی شود تا به این گونه مسائل پرداخته و به جوانان در امر ازدواج و مسائل مربوط به زندگی پس از ازدواج راهنمایی بدهد؟

این سخنران و نظریه پرداز فرهنگی در ادامه رفاه را مقوله ای نسبی عنوان و تأکید کرد: رفاه در زندگی بستگی به سطح فکر و اندیشه ما دارد چراکه مقوله ای نسبی است و ما تنها با افزایش سطح توقعات، خودمان را بیچاره می کنیم والا گذشتگان ما خود را در رفاه نسبی می دانستند و امروز هم این مسأله به همان تناسب موجود است.

وی تصریح کرد: غنی و بی نیاز کسی است ک سطح توقع خود را پایین بیاورد، به چیزی که دارد راضی باشد وخانه کوچک ساده و خانواده و همسر و فرزندان خوب خودش را بزرگترین ثروت برای خود بداند.

رائفی پور با بیان این که چشم و هم چشمی ها راه را برای زندگی و ازدواج پر از سنگلاخ و گل و لای می‌کند، گفت: این که می‌گویند: وقتی به خانه کسی می روید غض بصر داشته باشید تنها منظور نگاه به چهره نامحرم نیست بلکه حتی انسان نباید خیره در اسباب و لوازم زندگی دیگران شود تا سطح توقعات خودرا بالا نبرد.

وی تأکید کرد: جوانان به ویژه دختران و خانواده های آنها باید بدانند که مهریه های سنگین هیچگاه موجب افزایش محبت نمی‌شود بلکه برعکس است، شما ببینید مهریه ای که قرار بود موجب ایجاد مهرورزی در کانون خانواده بشود موجب افزایش زندانیان ما شده تا جایی که بیشترین زندانیان بخش اقتصادی زندان اوین مربوط به مهریه هستند.

رائفی پور اضافه کرد: وقتی دختری مهریه خود را پایین می گیرد و پدر و مادر او نیز به این مسأله رضایت می دهند بدون شک نیز پسر نیز غالبا از این مسأله سوء استفاده نکرده و اعتماد متقابلی نشان خواهد داد، اما متأسفانه می بینیم گاهی اوقات خانواده ها یک جلسه کامل را برای تعیین میزان سکه مهریه به نرخ روز اختصاص می دهد.

وی چشم و گوش بسته ازدواج کردن را یکی از عوامل جدایی و طلاق عنوان و خاطرنشان کرد: وقتی انسان چشم بسته ازدواج کند بد اخلاقی را ابهت می بیند و اصلا همه بدی ها را وارونه برای خود جلوه می دهد و در نهایت زندگی او دوام چندانی نخواهد داشت، از این رو تفکر و مشاوره گرفتن در این امر اهمیت زیادی دارد./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات