۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۶۱۵۷۰۴
رییس تبلیغات اسلامی کوهدشت:

انتخاب مسیر و هدف درست سبب تشکیل خانواده بادوام می شود

انتخاب مسیر و هدف درست سبب تشکیل خانواده بادوام می شود
رییس تبلیغات کوهدشت با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ازدواج آسان برای جوان، گفت: جوانان باید در انتخاب مسیر و هدف درست هوشیار باشند چراکه در تشکیل خانواده بادوام مؤثر است.

حجت‌الاسلام محمدجواد گراوند، رییس تبلیغات اسلامی شهرستان کوهدشت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) بیان داشت: زندگی ائمه اطهار(ع) باید برای نسل جوان جامعه امروز الگو باشد.

وی با اشاره به اینکه امروزه بالا رفتن سن ازدواج بین جوانان رواج یافته است و بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی حاصل بالا رفتن سن ازدواج و عدم تعهد جوانان است، افزود: در این زمینه نیازمند فرهنگ سازی هستیم، آنگونه که باید در این حوزه اقدامی صورت نگرفته است.

حجت الاسلام گراوند خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت های رسانه ای و تبلیغی، دستگاه های فرهنگی و اجرایی استفاده شود و در زمینه ازدواج جوانان و ریشه یابی مسائلی که موجب افزایش سن ازدواج شده است، کار شود.

وی تصریح کرد: بیکاری جوانان یکی از مسائلی بوده که سبب فرار جوان از ازدواج و تشکیل خانواده می شود و این امر موجب گرایش جوان با مفاسد اجتماعی و اخلاقی می شود و آمار آسیب های اجتماعی افزایش می یابد.

رییس تبلیغات اسلامی کوهدشت تأکید کرد: با برگزاری گفتمان های دینی در زمینه ازدواج باید اهمیت این مهم بین نسل جوان و خانواده ها تبیین شود.

وی ادامه داد: باید از جوانان حمایت شود، مسؤولان باید زمینه ازدواج جوان را فراهم سازند و خانواده از تجمل گرایی دوری کند و به فکر آینده فرزندان باشند.

حجت الاسلام گراوند افزود: جوانان باید به این مهم توجه داشته باشند که انتخاب مسیر وهدف درست در امر مقدس ازدواج و الگوپذیری از ائمه اطهار(ع) در ازدواج ساده وکم هزینه می تواند به تشکیل خانواده با دوام و واقعی کمک کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از سوی تبلیغات کوهدشت برنامه هایی به مناسبت سالروز ازدواج حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) در مساجد این شهرستان برگزار می شود.

حجت الاسلام گراوند گفت: از ظرفیت مبلغان بومی شهرستان کوهدشت در زمینه برگزاری همایش‌های ازدواج و خانواده و گفتمان های دینی استفاده می شود.

رییس تبلیغات اسلامی کوهدشت با اشاره به تلاش دشمن که در قالب طرح ها و برنامه های مختلف در صدد تضعیف بنیان خانواده و به گمراهی کشاندن نسل جوان است، اظهار داشت: با بصیرت بخشی و روشنگری بین خانواده ها باید جلوی توطئه های فرهنگی دشمن گرفته شود./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات