۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۶۱۵۶۲۴
کارشناس مذهبی:

انتخاب درست تضمین کننده ازدواج صحیح است

انتخاب درست تضمین کننده ازدواج صحیح است
حجت الاسلام برمایی گفت: پس از ازدواج پدر و مادر بعد از همسر اولویت دوم هستند نه اینکه اولویت نخست باشند، چرا که همسر نفقه واجب است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد برمایی شنبه شب در جشن پیوند آسمانی ازدواج ۳۱۳ زوج که به مناسبت ازدواج امیرمومنان (ع) و فاطمه زهرا (س) در آستان مقدس سلطان امیراحمد بن موسی المبرقع کاشان برگزار شد، گفت: انتخاب‌ها براساس معیار‌هایی است که انسان در نظر دارد.

وی افزود: انتخاب خوب بلافاصله حال خوب را برای انسان به دنبال ندارد، از این رو بعد از هر انتخابی انسان باید امتداد خوبی داشته باشد و هر انتخاب درستی تضمین کننده ازدواج صحیح و زندگی خوشبخت را برای انسان به دنبال ندارد.

حجت الاسلام برمایی ادامه داد: انتخاب‌های خوبی انجام می‌شود، اما مهارت‌های امتداد برای یک زندگی خوب را ندارند چرا که تجربه زندگی زناشویی را ندارند، از این رو زوج‌هایی که در ابتدای زندگی مشترک خود قرار دارند باید بپذیرند شرایط بعد از ازدواج مشترک با شرایط قبل از ازدواج آن‌ها متفاوت است.

کارشناس مذهبی گفت: برای بعد از انتخاب صحیح همسر از خدا بخواهیم به ما همسر و فرزندانی نیکو هدیه بدهد تا نور چشم ما باشند و همسر  ضمن اینکه نور چشم ما باید باشد، اولویت نخست زندگی ما هم باید باشد.

وی افزود: بعد از ازوداج دو زوج، پدر و مادر بعد از همسر اولویت دوم هستند نه اینکه اولویت نخست باشند، چرا که همسر نفقه واجب است.

حجت الاسلام برمایی گفت: درسه سال اول زندگی مشترک دوازده دلیل طلاق بسیار رایجی وجود دارد که یکی از سه دلیل نخست طلاق وابستگی بیش از اندازه و نا سالم بین فرزندان و والدین است.

وی با اشاره به اینکه امام رضا (ع) می‌فرماید، ازدواج کار خردمندانه‌ای است، اظهار داشت: انسان‌های عاقل به دنبال حل مساله هستند و با ازدواج نصف دین خود را کامل می‌کنند.
 
به گفته وی، 14 درصد از طلاق ها در ایران در سال های نخست زندگی زناشویی است و این شوخی خوبی بین زن و شوهر نیست که در سه سال نخست زندگی در رابطه با طلاق صحبت کنند در حالیکه زن و شوهر باید با هم بسازند.
 
این کارشناس مذهبی تأکید کرد: زن و شوهری که قرار است در کنار هم زندگی مشترکی داشته باشند باید یک تعریف مشترکی از زندگی داشته باشند و اینگونه نیست که زن برای خودش یک تعریف و شوهر برای خودش تعریف دیگری از زندگی مشترک داشته باشند.
 
شایان ذکر است، جشن پیوند آسمانی ازدواج ۳۱۳ زوج با عنوان «جشن بزرگ پیوندآسمانی» همزمان با سالروز ازدواج امیرمومنان (ع) و فاطمه زهرا (س) همراه برنامه‌های شاد ومتنوع و اجرای عقد و اهدای بسته‌های فرهنگی شامل بروشور و کتابچه در خصوص زندگی مشترک همراه با کتاب ۸۵۰ نکته قرآنی سبک زندگی اسلامی قرانی و یک شاخه گل به زوج جوان برگزار شد و در پایان به قید قرعه یک کمک هزینه سفر عتبات و پنج کمک هزینه سفر مشهد مقدس و ده‌ها هدیه دیگر به عروس و داماد‌ها اهدا شد.

لازم به ذکر است، جشن پیوند آسمانی ازدواج ۳۱۳زوج با عنوان «جشن بزرگ پیوندآسمانی» با همکاری هیات امنا و مدیر مرکز افق فرهنگی اجتماعی و خادمین آستان مقدس سلطان امیراحمد بن موسی المبرقع (ع) کاشان، اداره اوقاف و امور خیریه کاشان و هیات احمدی کاشان در آستان مقدس سلطان امیراحمد کاشان برگزارشد./۱۳۰۷/پ203/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶
حوزه علمیه برای انجام ازدواج های آسان برای جوانان پیش قدم شود خیلی از مشکلات کاهش ازدواج در جامعه کم خواهد شد
1
0