۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۶۱۵۷۱۳
حجت الاسلام ذوالنور:

از تمام ظرفیت‌های مجلس برای کمک به جبهه مقاومت استفاده می‌کنیم

از تمام ظرفیت‌های مجلس برای کمک به جبهه مقاومت استفاده می‌کنیم
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان این که حذف مقاومت از منطقه غیرممکن است، تأکید کرد که از تمام ظرفیت‌های موجود برای کمک به نیروهای مقاومت استفاده خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء با اشاره به حماسه‌آفرینی الحشد الشعبی در عراق اظهار داشت: مقاومت عراق در مقابله با داعش حماسه ماندگاری خلق کرد. این نیروها در قالب الحشد الشعبی تنها با یک گروه تکفیری به‎نام داعش نجنگیدند، بلکه با همه نظام سلطه جنگیدند.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور با تأکید بر اینکه داعش مولود شیطانیِ مثلث شوم آمریکایی‌ ـ انگلیسی ـ سعودی است، یادآور شد: هرجا که داعش محاصره می‌شد، امریکایی‌ها مواضع نیروهای عراقی را هدف قرار می‌دادند.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دشمن ایجاد تفرقه بین کشورها و مذاهب مختلف است، افزود: شیعیان در کشورهای مختلف این افتخار را دارند که نه فریب امریکایی‌ها را خوردند و نه ابزار دست آن‌ها شدند. امریکایی‌ها از ذکاوت و وحدت شیعیان نگران هستند و البته هراس آن‌ها از وحدت شیعه و اهل‌سنت بیشتر است. پیام انقلاب و تشیع، وحدت همه مسلمانان و نجات بشریت است.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: تاکنون هرچه برای امریکایی‌ها رخ داده، شکست بوده است. ترامپ اعتراف کرد که امریکا هفت تریلیون دلار در منطقه به‌خصوص در عراق هزینه کرد، اما او برای سفر به عراق باید شبانه و با هواپیمای چراغ خاموش وارد این کشور شود.

حجت الاسلام ذوالنور اضافه کرد: اقدامات اخیر کشورمان که مایه قوت قلب نیروهای مقاومت شده، تنها بخشی از قدرت ایران است. پهپاد امریکایی نوک قله تکنولوژی دنیا بود و ایران با کف پدافند خود آن را هدف قرار داد. سامانه پدافندی سوم خرداد را نیروی هوافضای سپاه ساخت؛ نیرویی که واحد عملیاتی است، نه واحد تحقیقاتی. تولیدات وزارت دفاع و صنایع خودکفایی سپاه و ارتش پیشرفته‌تر از این‌هاست.

وی پاسخ ایران به اقدامات دشمن را متناسب با آن اقدامات توصیف کرد و گفت: ترامپ بعد از اسقاط پهپاد امریکایی در جلسه‌ای ۱۰۰ دقیقه‌ای با مشاورانش به این جمع‌بندی رسیدند که به سه نقطه در ایران حمله کنند. سپس اعلام کردند که چون احتمال می‌دادند ۱۵۰ نفر در ایران کشته شوند، در تصمیم خود تجدیدنظر کرده‌اند! ولی ترامپ نگفت که در صورت پاسخ ایران، ۱۵ هزار امریکایی کشته می‌شدند. بنابراین اگر امریکایی‌ها به اسقاط پهپاد خود پاسخ ندادند، از روی نجابت نبود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران به سطحی از بازدارندگی رسیده است که مقام معظم رهبری فرمودند دوران "بزن در رو" به پایان رسیده است. البته مهم‌تر از بازدارندگی نظامی، بازدارندگی نرم و معنوی است و انسجام و نفوذ معنوی شیعه و انقلاب در میان ملت‌های منطقه، قدرت نرم کشور است. دشمنان هم از قدرت نظامی و هم از قدرت نرم ایران می‌ترسند.

حجت‌الاسلام ذوالنور خاطرنشان کرد: حذف مقاومت از منطقه غیرممکن است و همه باید تحت بیرق مرجعیت و رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم. مقام معظم رهبری احترام ویژه‌ای برای آیت‌الله سیستانی قائل هستند و تا کنون هیچ‌گونه خللی در این همفکری و انسجام به‌وجود نیامده است.

وی در پایان این دیدار خطاب به مهندس «نصر الشِمّری» تصریح کرد: مراقب باشید! دشمن در صدد است گروه‌های شیعی را به جان هم بیندازد و همچنین اهل‌سنت را علیه شیعه تحریک کند. ایمان و بصیرت را در نیروهای مقاومت تقویت کنید. ما هم در ایران از تمام ظرفیت‌های مجلس شورای اسلامی برای کمک به نیروهای مقاومت استفاده می‌کنیم.

محمد قمین
ارسال نظرات