۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۶۱۵۷۱۸
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد:

عید غدیر بزرگترین اعیاد مسلمانان و عید الله اکبر است + فیلم

عید غدیر بزرگترین اعیاد مسلمانان و عید الله اکبر است + فیلم
استاد حوزه علمیه با تأکید بر برگزاری باشکوه جشن‌های عید غدیر خم و جشن‌های قبل و بعد از عید غدیر و عید مباهله، گفت: عید غدیر بزرگترین اعیاد مسلمانان و عید الله اکبر است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد یکشنبه در جشن بزرگ سالروز ازدواج امیرمومنان (ع) و فاطمه زهرا (س) که با عنوان «عروسی مهر و ماه» در سالن شهدای بسیچ ناحیه مقاومت بسیج کاشان برگزار شد، گفت: امام صادق می‌فرماید، اگر خداوند امیرمومنان (ع) را خلق نمی‌کرد حضرت فاطمه زهرا (س) از آدم تا آخرین شخصیت عالم هم کفو و همانندی نداشت.

وی با اشاره به فرا رسیدن عید بزرگ غدیرخم، افزود: امام صادق (ع) می‌فرماید، تصور نکنید خدا روزی را بالاتر از غدیر خم خلق کرده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد گفت: امام صادق (ع) و امیرمومنان (ع) می‌فرمایند، اطعام و افطاری دادن به مومن در روز عید غدیر خم مانند این است که دویست هزار پیامبر و صدیق را مهمان کرده و از آن‌ها پذیرایی کرده است.

استاد اخلاق حوزه علمیه با تأکید بر برگزاری باشکوه جشن‌های عید غدیرخم و جشن‌های قبل و بعد از عید غدیر و عید مباهله، از برگزاری طرح ۱۵ شب با عنوان «شاد آسمانی» از عید قربان تا عید مباهله در حرم مطهر حضرت معصومه (س) ومشهد الرضا خبرداد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد ابراز امیدواری کرد، شهرستان کاشان همانگونه که در عزاداری‌های ائمه اطهار (ع) الگو و پیشتاز است در برگزاری مراسم‌های جشن و اعیاد مذهبی از جمله عید غدیرخم نیز پیشگام باشد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد، عید غدیر نیز مانند عاشورا و اربعین با شکوه برگزار شود و در این ایام شاهد برگزاری چندین روز جشن و اطعام و دادن عیدی و گرفتن عیدی باشیم.

استاد اخلاق حوزه علمیه از عید غدیر به عنوان بزرگترین اعیاد مسلمانان و عید الله اکبر نام برد و تأکید کرد: مدیون هستید اگر عید غدیرخم با دادن اطعام و دیدار با علما و سادات و صله رحم و برگزاری جشن و شادی برگزار نکنید.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد در ادامه با اشاره به این فرمایش امام صادق (ع) که شیعیان ما در شادی ما شاد و در غم ما غمگین هستند، اظهار داشت: بیش از ۷۰ درصد برنامه‌های ما عزاداری و کمتر از ۳۰ درصد شادی است که این موازنه بین عزاداری و شاید وجود ندارد.

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: بهترین ازدواج آسان‌ترین ازدواج‌ها است و در ازدواج دختر و پسر سختگیری نکنید چرا که چالش اصلی امروز ازدواج جوانان سخت گیری‌ها بی جا و بی مورد پدر و مادر و زوجین و تشریفات و تجملات و خواسته‌های بی حساب و کتاب است.

لازم به ذکر است، جشن بزرگ سالروز ازدواج امیرمومنان (ع) و فاطمه زهرا (س) که با عنوان «عروسی مهرو ماه» با حضور زوج های جوان کاشانی همراه با قرعه کشی عتبات عالیات و مشهد مقدس به همت یاوران حضرت مهدی (عج) کاشان، حوزه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی (ع) در سالن شهدای بسیچ ناحیه مقاومت بسیج کاشان برگزار شد./۱۳۰۷/پ310/ب1
تعداد بازدید : 6
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوای زیر بشنوید
تعداد بازدید : 6
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات