۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۶۱۵۸۳۶
حجت الاسلام عشقی:

مقایسه، راهزن لذت های زندگی مشترک است

مقایسه، راهزن لذت های زندگی مشترک است
کارشناس مسائل ازدواج با بیان اینکه "مقایسه" راهزن لذت های زندگی مشترک است، گفت: زوج های جوان باید زندگی ایده آل خود را بنا کنند، نه اینکه با مشکلات بسوزند و بسازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام داریوش عشقی کارشناس مسائل ازدواج شامگاه دوشنبه در جشن پیوند آسمانی 150 زوج از پاسداران و فرزندان خانواده‌های سپاه استان قم که در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار شد، بر ضرورت تقویت مهارت های زندگی توسط زوجین تأکید کرد و گفت: زوجین هیچگاه نباید خود را از مشاوره بی نیاز بدانند، بلکه در مواجهه با مشکلات همواره راه مشورت را در پیش بگیرند

وی ادامه داد: بسیاری از زوج هایی که کارشان به طلاق می انجامد، از ابتدا گمان می کردند کنار همدیگر خوشبخت خواهند شد، از این رو پیش از ازدواج همواره باید مشاوره های روان شناختی جدی گرفته شود.

حجت الاسلام عشقی با بیان اینکه "مقایسه" راهزن لذت های زندگی مشترک است، تأکید کرد: زوج های جوان باید زندگی ایده آل خود را بنا کنند، نه اینکه با مشکلات بسوزند و بسازند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ما در برخورد با موانع و مشکلات باید ابتدا رفتار خود را مورد بررسی قرار داده و کوتاهی های خود را جبران کنیم، تأکید کرد: هیچگاه نباید در مواجهه با مشکلات دیگران را مقصر بدانیم، بلکه باید مشکلات خود را حل کنیم تا دیگران از رفتارمان آزار نبینند.

وی افزود: زوجین باید بدانند که قرار نیست طرف مقابلشان همانند خودشان فکر کرده و رفتار کند، بلکه بدانند رفتارهای همسر خود را بر اساس نوع تفکری که دارد، قضاوت کنند./841/پ202/ب1

حسین ثالث موید
ارسال نظرات