۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۶۱۵۸۶۸

تبعه 31 ساله تاجیک فرمانده داعش در ولایت «ننگرهار»

تبعه 31 ساله تاجیک فرمانده داعش در ولایت «ننگرهار»
بر اساس گزارش شورای امنیت سازمان ملل، یک تبعه 31 ساله تاجیکستان رهبری گروه داعش در ولایت ننگرهار افغانستان را بر عهده دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، در یکی از گزارش‌های اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد گفته شده که «سیدولی شفیع اف» تبعه 31 ساله تاجیکستانی ملقب به «معاویه» رهبری گروه داعش در ولایت «ننگرهار» افغانستان را بر عهده دارد.

در این گزارش آمده است که سیدولی شفیع اف عضو شورای رهبری «ولایت خراسان» در افغانستان بوده و در فضای مجازی با هدف جذب اعضا و کمک‌های مالی اقدام به ایجاد صفحه‌ای به زبان تاجیک کرده است.

سال گذشته میلادی کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان تحت عنوان «مرتدها» فیلمی پخش کرد که در آن ازسیدولی شفیع اف ملقب به معاویه و «جلال آبادی» نیز نام برده شد.

همچنین گفته شد که وی در طراحی حمله تروریستی به پایگاه نظامی روسیه در حوالی «دوشنبه» که خنثی شد، دست داشته است.

در گزارش سازمان ملل متحد تعداد اتباع  تاجیک در ترکیب گروه تروریستی داعش در افغانستان حدود 100 نفر اعلام  شده که زیر نظر طالبان فعالیت می‌کنند.

این گزارش در 15 جولای توسط دفتر شورای امنیت سازمان ملل متحد منتشر شده ولی اخیرا رسانه‌ها در جریان آن قرار گرفتند.

در این گزارش همچنین آمده است که گروه‌های افراطی و تروریستی مستقر در شمال افغانستان از جمله بدخشان با قاچاقچیان مواد مخدر همکاری کرده و در تلاش برای انتقال شبه نظامیان به قلمرو کشورهای آسیای مرکزی می‌باشند./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات