۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۶۱۶۰۷۲
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها:

مأموریت آینده نظام بر دوش جوانان است

مأموریت آینده نظام بر دوش جوانان است
حجت الاسلام والمسلمین رستمی گفت: گام دوم انقلاب تمدن سازی و جامعه سازی است و رهبری این را شدنی دانسته و از جوانان خواسته که عرصه های نیاز را شناسایی و ورود پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین رستمی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها شب گذشته در دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به بیانیه رهبری در خصوص گام دوم انقلاب گفت: رهبری در این بیانیه توصیفی از گذشته و حال و آینده داشته و مأموریت چهل سال آینده را طراحی کردند.

وی با بیان این که خطاب اصلی رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند، اظهار کرد: رهبری در سخنرانی های اخیر نیز به این بیانیه اشاره داشته و تأکید داشتند که تحلیل درست از مسائل داشته و به دنبال راهکار و عملیاتی کردن آن باشید.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی جوان بودن را برای رهبری ملاک دانست و ابراز کرد: رهبری در دیدار اخیر با جوانان با اشاره به صدر انقلاب فرمودند که در ابتدای انقلاب دست ما از انسان های توانمند و با تجربه خالی بود و مسؤولیت ها بر دوش جوانان بود اما امروز 40 سال تجربه داریم و نمی توانیم به بهانه جوان گرایی این تجربه ها را نادیده بگیرم ولی اولویت توجه به جوانان باشد.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تصریح کرد: انتظار حضرت آقا از جوان این نیست که مسئولیت های بزرگ مدیریتی داشته باشید بلکه عرصه هایی مانند شرکت های دانش بنیان که خالی هست را بپذیرند تا برای مسؤولیت های بزرگتر آماده شوید بنابراین جوان باید عرصه های خالی را شناسایی کرده و در حد توان اقدام کند.

وی افزود: مأموریت آینده نظام به دوش شما جوانان است، گام دوم انقلاب تمدن سازی و جامعه سازی است و حضرت آقا این را شدنی دانسته و از شما جوانان خواسته است که آتش به اختیار عمل کرده، عرصه های نیاز را شناسایی نموده و ورود پیدا کنید.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی در ادامه اهداف و برنامه های امسال آمریکا در برابر جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان داشت: آمریکا امسال در سه محور تحریم های اقتصادی، ایجاد جبهه روانی و تهدید جعلی مانند جنگ و یا بزرگ کردن تهدیدها برنامه ریزی، عملیات و اقدام کردند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها افزود: با تحریم های اقتصادی به دنبال فشار شدید بر مردم بودند تا نتایج اجتماعی گرفته و مانع پیگیری سیاسی جمهوری اسلامی ایران در منطقه  شده و نیز مردم را در اعتراضات به خیابان بکشانند همچنین در جبهه روانی امید ها و اراده های مردم را مورد هدف قرار دادند چون نقطه قوت جامعه ما این اراده ها است که با همین اراده و ارتباط بین رهبری و مردم و اعتماد و باور متقابل به پیشرفت رسیده ایم.

وی ادامه داد: جریان رسانه ای دشمن به دنبال نشان دادن تهدید جعلی مانند جنگ و یا بزرگ کردن تهدیدها است و معیشت مردم و اقتصاد مردم را در گرو تصمیم کاخ سفید می دانند و با کمترین تصمیم آن ها دلار افزایش می یافت اما ایستادگی در برابر این رفتارهای جعلی ثبات می آورد و کار به جایی رسیده است که امروز شدیدترین تنش ها با آن ها اتفاق می افتد ولی دلار گران که نشده بلکه ارزان می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی با اشاره به مورد هدف قرار دادن پهپاد آمریکایی ها و توقیف نفت کش انگلیسی توسط نیروهای سپاه پاسداران، گفت: امروز حتی در ادبیات غربی ها حرف زوال و افول آمریکا مطرح می شود، این رفتار در برابر دشمنان اسلام حاصل خودباوری است و این که دشمن را بیشتر از آن چه هست، ندانیم و با این گفتمان باید مسؤولیت ها را بپذیریم.

وی به جوانان دانشگاهی طرح ولایت گفت: در این طرح از معارف، دانش، بینش اسلام ناب را در حد حداقل فرا گرفته اید و مبانی محکم نیز دارند پس در صحنه عمل در دانشگاه وارد شوید، سیر مطالعاتی، مطالبه کرسی های آزاد اندیشی، حضور منسجم در فضای حقیقی و مجازی، مطالبه از مسؤولان داشته باشید./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات