۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۶۱۶۱۳۲
نویسنده مصری:

محور شرارت سعودی رو به زوال است

محور شرارت سعودی رو به زوال است
نویسنده مصری گفت: وقایع امروز جنوب یمن نقشه مشترک عربستان و امارات برای تجزیه این کشور و تسلط کامل بر باب المندب است که منافع آمریکایی-صهیونیستی را تامین می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، «محمد شریف کامل» نویسنده مصری در یادداشتی برای پایگاه خبری «عربی 21 » با عنوان «محور شرارت رو به هلاکت است»، تاکید کرد، رژیم‌های عربستان و امارات به قیمت در امان ماندن از سقوط از سوی انقلاب‌های مردمی، منطقه را نابود کردند.

در این یادداشت آمده است: منطقه عربی اکنون در بدترین دوران خود به سر می‌برد، جایی که حق و حقوق‌ها از دست رفته است. بین ملت‌ها و حتی خانواده‌ها جدایی افتاده است  و این‌ها یک اتفاق یا رخدادی تصادفی نبوده است بلکه محصول یک توطئه قوی از سوی دشمنان امت در داخل و خارج است. توطئه‌ای که رژیم‌های عربی آن را پیاده کردند آنهایی که همواره در برابر منافع ملت ایستاده و مخالفت با برنامه‌های توسعه و شکوفایی منطقه عمل کردند.

کامل نوشت: آل سعود از زمان تأسیس دولت خود تا به امروز تنها به استعمار و صهیونیسم جهانی یاری رسانده است. آنها وانمود کردند که با حق هستند اما زنده به گور کردن آن شریک شدند آنها به دفاع از منافع تظاهر کردند، اما محقق نشدن آن را تضمین کردند. سپس فرزندان زاید هم به آنها ملحق شدند تا با مشارکت آل سعود و دیگر حکام فاسد در منطقه فاجعه را بیشتر کرده و ثروت‌های عربی را بر باد بدهند.

به عقیده نویسنده، آنچه فرزندان سعود و زاید انجام می‌دهند از سر جهالت یا  محصول تراوشات ذهنی جوانانی بی فکر نیست آن گونه که برخی دوست دارند آن را این گونه تصویر کنند، بلکه یک کارزار سازمان یافته است که به اهداف خود دست یافته و امت عربی را به ویرانگی کشانده است.

عربی 21 افزود: مثلث آل سعود و آل زاید که با دحلان تکمیل می‌شود (حلقه وصل با فرزندان صهیون) در کنار برخی مزدورانشان ابزار تخریبی است که هیچ مدافع حق یا کسی که به دنبال تغییر و انقلاب است از آن در امان نیست. آنها در مقابل انقلاب‌های عربی ایستادند و قلب آنها پر از کینه و نفرت شد زیرا احتمال موفقیت این انقلاب‌ها بود. از سوی دیگر شروع تغییر برخی کشورها نظیر ترکیه و قطر و آزادی مصر هم می‌توانست بر دیگر منطقه عربی تاثیرگذاشته و فرزندان سعود و زاید تاج و تختشان را از دست بدهند.

آنها هنوز هم برای ساماندهی کودتاهایی در مصر ترکیه و دیگر کشورها تلاش زیاد می‌کنند. جنگ یمن را ساخته و پرداخته کردند تا آن را نابود کنند. آنها می‌خواهند دریای سرخ یعنی یک دریای عربی که از تیران و صنافیر تا باب المندب ادامه دارد  به دریاچه‌ای صهیونیستی مبدل کنند که زیر سلطه بازوهایی از حکام عرب قرار دارد.

نقشه آنها با تجزیه یمن رو به عملی شدن است و معتقدیم کوچاندن یمنی‌ها از جنوب به شمال در حالی که امارات ادعای خروج نیروهایش را می‌کند بزرگ‌ترین گواه این قضیه است. امارات می‌خواهد با جدایی جنوب یمن از شمال این منطقه را تحت نفوذ خود  قرار دهد تا نسبت به کنترل دقیق باب المندب از جنوب  اطمینان حاصل شود و عربستان هم از شمال یعنی از جزایر تیران و صنافیر بر باب المندب مسلط باشد. (تنگه باب المندب یک آبراهه حیاتی است در قسمت جنوبی دریای سرخ که این دریا را به خلیج عدن و سپس به دریای عرب و اقیانوس هند وصل می‌کند)

امارات و عربستان با مشارکت مستقیم در تلاش برای نابودی انقلاب‌های الجزایر، سودان، لیبی و تونس و محاصره ملت فلسطین هم فاجعه به بار آوردند و همه این‌ها تصویر واضحی از شرارت است.

عربی 21  آورد: محاصره قطر که وارد سومین سال خود شده است، تنها قله کوه برفی یا به طور دقیق قله کوه زباله‌ای بوده که بر سر منطقه فرود آمده در حالی که کسی انتظارش را نداشت. یعنی به نفع نظامی شرور به رهبری ترامپ به نزدیک ترین کسانمان ضربه زدیم. نظامی که منابع و ثروت‌های منطقه را همگی به نفع صهیونیسم جهانی و محاسبات شخصی ترامپ و حاکمان دیکتاتور عربی از بین می‌برد.

مقاومت ملت قطر و توانمندی‌های آن برای تبدیل تحریم‌ها به فرصتی برای رسیدن به شرایط بهتر نمونه حاضر و گواه بر این است که ملت عربی قادر است مشکلات را به چالش کشیده و مقاومت کند و آینده خاورمیانه را بسازد.

از سوی دیگر ایستادن فرزندان سعود و زاید در پشت فساد و دیکتاتوری‌ها خود نمونه حال حاضر پروژه به فساد کشیدن امت عربی است که السیسی در مصر هم با همه قدرت خود شریک آن است. یعنی ثروت‌های طبیعی این کشور را هدر داد و مابقی ثروت انسانی آن را هم نبود کرد و همه آنچه در جیب مصری‌ها مانده برای نابودی هر چه از ثروت این کشور مانده است هزینه می‌کند.

عربی 21 نوشت: هنوز قدرت‌های محور شرارت به تهدید ایران اشاره می‌کنند. خزانه خود را برای خریدن سلاح خالی کردند. خیال می‌کنند ترامپ که به آنها برای ماندن در حکومت کمک کرده است با ایران خواهد جنگید و آن را نابود می‌کند نظیر کاری که پیشینیانش با عراق کردند. آنها نمی‌دانند که آمریکای قبلی رفت و برنمی‌گردد. این قلدر شرور ساکن کاخ سفید یک کابوی آمریکایی بی نظیر نیست. او نه حتی یک سکه از جیب دولتش هزینه می‌کند و نه چیزی را فدا می‌کند بلکه خوب بلد است تا آخرین سکه در جیب سرسپرده‌های خود را برای دستیابی به اهدافش خرج کند.

نویسنده مصری گفت: هیچ مدرک بزرگ‌تری دال بر این وجود ندارد که امارات برای دستیابی به تفاهم با ایران شتافت  تا طعمه تحریک آمریکا علیه ایران نشود که هدف آن فقط نابودی منطقه و تخریب مابقی ثروت آن است آن هم با به راه انداختن جنگی میان کشورهای حوزه خلیج (فارس) که به قیمت نابودی همه ثروت‌های منطقه تمام می‌شود.

وی افزود: اگرچه تصدیق می‌کنیم که فرزندان زاید و سعود مزدوران جنبش صهیونیسم هستند ، اما نباید فراموش کنیم که جنبش صهیونیستی پس از انجام نقش خود ، عوامل خود را حفظ نمی‌کند. بلکه به فنا رفتن آنها و ثروت‌هایشان بخشی از این نقشه است.

کامل تاکید کرد: مردم آگاه عرب به خوبی می‌دانند که ترس رژیم سعودی ترس اهل تسنن از شیعیان نیست ، چیزی که آنها به تصویر کشیده‌اند، بلکه ترس از آن است که ایران خاندان‌های حاکم بر منطقه خلیج فارس را سرنگون کند. بنابراین ، شواهد این است که مردم عرب از حقیقت آگاه هستند و در تجربه خود موفق خواهند شد و با تلاش فرزندان آن ضد انقلاب‌ها ناکام می‌شوند و چه بسا با تلاش همه ما در آینده‌ای نزدیک به هدف خود یعنی نابودی محور شرارت دست یابیم./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات