۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۶۱۶۱۷۶
قائم مقام مرکز آموزش قضات استان قم خبر داد؛

برگزاری نخستین دوره آموزش ضمن خدمت دادستان های کشور در قم

برگزاری نخستین دوره آموزش ضمن خدمت دادستان های کشور در قم
حجت الاسلام صالحی با اشاره به برگزاری نخستین دوره آموزش ضمن خدمت دادستان های کشور در قم گفت: دادستان ها طلایه داران مبارزه با جرایم و پیشگیری از وقوع جرم هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صالحی قائم مقام مرکز آموزش قضات استان قم عصر امروز در دیدار جمعی از دادستان های کشور با آیت الله یزدی با تسلیت شهادت امام باقر(ع) به ارائه گزارشی از نخستین دوره آموزش ضمن خدمت دادستان های کشور پرداخت و  گفت: جمع حاضر تعداد 55 نفر از دادستان های عمومی و انقلاب از شهرهای از 19 استان کشور هستند.

وی با بیان اینکه دادستان ها طلایه داران مبارزه با جرایم و پیشگیری از وقوع جرم هستند، اظهار داشت: قانون برای دادستان ها حدود 400 وظیفه و تکلیف در نظر گرفته است که احیا و استیفای حقوق عامه، کشف جرم با اجرای احکام صادره از جمله آنها به شمار می رود.

حجت الاسلام صالحی با بیان اینکه دادستان ها از جایگاه رفیع و مهمی در جامعه اسلامی برخوردار هستند، ابراز داشت: مرکز آموزش قوه قضاییه بنا بر وظایف ذاتی در زمینه آموزش قضات بر عهده دارد، در راستای تعمیق هر چه بیشتر دانش دادستان ها و ارتقای مهارت های لازم آنها نسبت به برگزاری دوره های ضمن خدمت اقدام کرده است.

قائم مقام مرکز آموزش قضات استان قم با بیان اینکه هم اکنون نخستین دوره آموزش ضمن خدمت دادستان های کشور در حال برگزاری است، ادامه داد: در این دوره آموزش هایی در زمینه نظارت قضایی بر فضای مجازی و امور اقتصادی، نحوه استیفای حقوق عامه و شهروندی، مدیریت نظارت بر موارد قضایی، مدیریت و نظارت بر احکام کیفری و نظارت بر زندان ها، مدیریت و کنترل بر عملکرد قضایی و نظارت قضایی بر امور امنیتی به دادستان ها داده شده است.

وی افزود: برخی از آموزش های مذکور به اتمام رسیده و برخی دیگر نیز در حال برگزاری است و به زودی پایان خواهد یافت.

حجت الاسلام صالحی تأکید کرد: دادستان های کشور با حضور در قم به عنوان آشیانه اهل بیت(ع) و شهر علم، فقه و فقاهت حضور یافته و ضمن آموزش های ضمن خدمت در محضر علمای بزرگ حاضر می شوند و از تجربیات ارزشمند آنها بهره مند خواهند شد./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
حسین ثالث موید
ارسال نظرات