۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۶۱۶۱۹۲
پرنیان:

سیاست هوشمندانه رهبر انقلاب کارخانه ها و تولید را از تعطیلی نجات داد

سیاست هوشمندانه رهبر انقلاب کارخانه ها و تولید را از تعطیلی نجات داد
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی با اشاره به وجود ۸۰۰ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور گفت: واحد‌های صنعتی در کشور در حال ارتقای ظرفیت هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، صابر پرنیان مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی تهران در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با تسلیت شهادت امام باقر(ع) و بیان اینکه 800 شهرک و ناحیه صنعتی فعال در کشور داریم، گفت: 94 درصد از این موارد مربوط به صنایع کوچک است.

وی با اشاره به اینکه رهبری موتور محرک اقتصاد و اشتغال کشور را صنایع کوچک دانسته اند، ادامه داد: دشمنان انتظار داشتند در نیمه دوم سال 97 و سال 98 دومینوی تعطیلی کارخانجات و واحدهای صنعتی اتفاق بیفتد، اما با سیاست های هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و اقتصاد مقاومتی، نه تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه واحدهای صنعتی در کشور در حال ارتقای ظرفیت هستند.

پرنیان با بیان اینکه امروز نهضت ساخت داخل رقم خورده است، اظهار داشت: امروز انبوهی از جوانان باانگیزه و جهادی داریم و می توانیم با این ظرفیت به شکوفایی اقتصادی برسیم؛ کشوری که در رتبه دوم دانش آموختگان فنی مهندسی قرار دارد، تحریم پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه امروز شعار رونق تولید در حال تحقق است، تأکید کرد: با تحقق اقتصاد مقاومتی می توانیم به رتبه ای دست پیدا کنیم که دیگر فشارهای دشمن هیچ تأثیری بر روند زندگی مان نداشته باشد.

مدیر عامل شهرک های صنعتی تهران افزود: صنایع کوچک فرصت های شغلی فراوان و عدالت صنعتی را در پی دارد و سبب ایجاد اقتصاد متکی بر توان داخلی و ظرفیت های درونی می شود.

وی با بیان اینکه رهبری تأکید داشتند که موانع تولید باید برطرف شود و الحمدلله این اتفاق در حال رقم خوردن است، گفت: امروز بروکراسی اداری یکی از موانع رونق تولید است و مسؤولان باید این جریان را ساماندهی کنند؛ امروز نباید هیچ بن بستی در زمینه تولید وجود داشته باشد؛ امروز تولیدکنندگان هیچ باکی برای تولید ندارند، اما از نظام بروکراسی اداری هراس دارند و این مسأله باید حل شود.

پرنیان عنوان کرد: مدیران دولتی میز کار خود را ر کنار واحدهای صنعتی قرار دهند و نظام بانکی را اصلاح کرده و آن را در خدمت رونق تولید و صنایع قرار دهند.

مدیر عامل شهرک های صنعتی تهران با اشاره به ضرورت ایجاد انقلاب «معدنی» در کشور اظهار داشت: این موضوع در برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت است و کارهایی در این زمینه انجام شده است؛ جلوگیری از خام فروشی، جلوگیری از واردات بی رویه، احیای واحدهای تعطیل، اصلاح نظام بانکی و قرار دادن آن در خدمت تولید، تقویت تولید کنندگان، اعتماد به جوانان و مدیریت جهادی از مواردی است که می تواند به رفع موانع تولید کمک کند.

وی طرح های ناتمام در شهرهای مختلف را بهترین فرصت برای ایجاد اشتغال دانست و ابراز کرد: اگر بخواهیم ریشه فقر و بیکاری را در کشور بخشکانیم و از نقدینگی جلوگیری کنیم، باید به مسأله تولید توجه بیشتری داشته باشیم؛ امروز مردم وظیفه دارند برای تحقق رونق تولید از کالای ایرانی استفاده کنند.

پرنیان بدنه بخش خصوصی کشور را یک بدنه توانمند دانست و خاطرنشان کرد: سال های آینده کشور به کشوری صادرات گرا تبدیل خواهد شد؛ امسال تراز صادرات مثبت بوده و ما امیدواریم این اتفاق زودتر ایجاد شود.

وی در پایان با بیان اینکه قوای سه گانه باید در خدمت رونق تولید باشند، تأکید کرد: توجه به تولید کنندگان و بهبود روند تولید در کشور از فعالیت هایی است که باید مورد توجه هر چه بیشتر قرار بگیرد؛ امروز تولید کنندگان باید بتوانند به آسانی به تولید بپردازند./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
حسین ثالث موید
ارسال نظرات