۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۶۱۶۲۵۰
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

شبکه سازی جهانی برای تبلیغ اسلام از اقدامات امام محمدباقر بود

شبکه سازی جهانی برای تبلیغ اسلام از اقدامات امام محمدباقر بود
استاد حوزه علمیه با بیان این که امام محمدباقر(ع) شبکه جهانی ایجاد کرد، گفت: ما باید این حضرت را الگوی خود قرار دهیم و سرگرمی ما ارتباط با مردم جهان و شناساندن اسلام باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، سخنران برجسته دینی شب گذشته در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی به وضعیت سیاسی زمان امام سجاد(ع) و امام باقر(ع) و عملکرد ایشان در این شرایط اشاره کرد.

وی با اشاره به شرایط خفقان شدید زمان امام سجاد(ع) و عملکرد حضرت در بیان حقانیت اهل بیت(ع)، گفت: مهمترین فعالیت امام سجاد(ع) گریه بر امام حسین(ع) بود، این حضرت نمی توانست که سخنرانی و یا افشاگری کند اما با گریه خود صحنه های ظلم به اسیران و شهدای کربلا را زنده می کرد همچنین حدود 50 هزار غلام خرید و آزاد کرد که این عمل موجب شد همه جهان اهل بیت(ع) و آن چه بر آن ها گذشته است را بشنوند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان افزود: در شرایطی که امام سجاد حتی نمی توانست با غلامان خود در خانه حرفی از حقانیت اهل بیت بزند اما  فعالیت های ایشان موجب شبکه سازی شد حال جوان ما با وجود این همه وسایل ارتباطی و دسترسی های آسان چه می کند؟ به بازی و به جای وب گردی به ولگردی در فضای مجازی می پردازد در حالی که جوان شیعه وقت ندارد و باید از این فرصت بهره گرفته و حرف حق را به جهانیان برساند.

استاد حوزه علمیه جهان را تشنه فراگیری معارف شیعه دانست و ابراز کرد: کشورهای اروپایی و کشورهای در آمریکای جنوبی تشنه معارف اهل بیت(ع) هستند، بر جوان ما واجب است که زبان آن ها را فرا گرفته و با دیگر انسان های جهان ارتباط برقرار کند و پیام شیعه و مسلمان را به جهان مخابره کند و اگر بگویم که اگر این کار را نکند، حرام است حق دارم.

وی در ادامه به وضعیت سیاسی زمان امام باقر(ع) اشاره و بیان داشت: در سخت ترین شرایط امام زین العابدین امام باقر(ع) را به جهان معرفی کرد و حضرت نفوذ بین همه قلوب پیدا کرد حال در شرایطی که همه نخبگان عالم تشنه شنیدن حرف ما هستند، آیا مجاز است که ما اهمال کنیم؟ فقط کافی است به زبان خارجی مسلط شده و به ترویج اسلام ناب و شناساندن آن به جهانیان گام برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان خاطرنشان کرد: امام باقر اولین امامی است که نماینده به دیگر بلاد می فرستد و کار به جایی می رسد که وقتی امام صادق(ع) به امامت رسید تنها به پاسخ مسأله اکتفا نمی کند و شروع به تربیت کردن شاگردان بسیاری می کند.

سخنران حرم مطهر رضوی با تأکید به الگو گرفتن از امام باقر(ع)، ابراز کرد: امام باقر(ع) شبکه جهانی درست کرده بود و باید از این حضرت یاد بگیریم  و سرگرمی شما باید ارتباط با مردم جهان باشد./846/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات