۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۴
کد خبر: ۶۱۶۳۰۴
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خبرداد:

حضور پنجاه هزار نفری مردم در کاروان غدیر سال گذشته

حضور پنجاه هزار نفری مردم در کاروان غدیر سال گذشته
حجت الاسلام حسین آبادی با اشاره به حضور بیش از پنجاه هزار نفر از مردم در کاروان غدیر سال قبل از راه اندازی دو پویش فرزند غدیر و شاد باش در قالب کاروان غدیر امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام یاسین حسین آبادی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ظهر شنبه  در نشست خبری کاروان شادی غدیر که با عنوان «از غدیر تا ظهور» در دفتر خبرگزاری فارس در قم برگزار شد، با اشاره به این که تبلیغ مهمترین کار رسانه است، گفت: اصلی ترین عملیات رسانه ای خبرنگاران با توجه به امری که رسول خدا در خطبه غدیر فرمودند، تبلیغ غدیر است.

وی افزود: در روز عید غدیر خداوند به پیامبر تنها راه و تنها مسیر برای رشد بشیرت را معین کرد و قطعا کسانی که در مسیر ولایت گام برمی دارند شیطان جلوی آنها را می‌ گیرد از این جهت یکی از مجاهدت ها در مسیرعملیات رسانه ای کار برای غدیر است.

حجت الاسلام حسین آبادی با بیان این که یکی از مواضع مهم تبلیغ غدیر اقدام در حوزه نمادها است، تصریح کرد: یکی از این نماد، کاروان ها غدیر است که هم پیام غدیر و هم پیام شادی را منتقل می‌ کند، مادر هیچ روزی مثل عید غدیر شاد نیستیم، ما باید کار کنیم تا شهر مقدس قم و برخی شهرهای مذهبی دیگر را به غم و ماتم متهم نکنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی دو پویش شاد باش و فرزند غدیر از سوی مسجد مقدس جمکران خبر داد و گفت: این دو پویش در قالب کاروان غدیر از حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران صورت می گیرد که امسال چهارمین سال خود را برگزار خواهد کرد، از دلائل اهمیت این کار این است که در دو سال اخیر مرجعیت معظم تقلید حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز در این کاروان حضور داشته اند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران اضافه کرد: برای این کاروان کمیته های فرهنگی، پشتیبانی، اطلاع رسانی، فضای مجازی و شبکه سازی شبانه روز در حال فعالیت جهادی هستند، چراکه عقیده داریم اهمیت غدیر مساوی با اهمیت مسأله امامت امام زمان(عج) است و اگر پیامبر گرامی اسلام(ص) امروز حضور داشتند قطعا می فرمودند: «من کنت مولاه فهذا مهدیٌ مولا».

وی در بخش بعدی سخنان خود ضمن دعوت از حضور گسترده مردم برای حضور در این راهپیمایی پرشکوه در عصر روز عید غدیر تصریح کرد: این کاروان از دل مردم برخاسته و مورد حمایت حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران قرار گرفته است و همچنانکه گفتیم مورد تأیید علما و مراجع نیز قرار دارد.

حجت الاسلام حسین آبادی در پایان عنوان کرد: حضرت آیت الله مکارم شیرازی سال گذشته این حرکت را زیبا و نورانی توصیف کرده و فرمودند: که این حرکت نماد تجدید بیعت و عهد با امام زمان(عج) است؛ ما سال گذشته شاهد حضور بیش از پنجاه هزار نفر در این کاروان بودیم که امیدواریم امسال نیز شاهد این حضور باشکوه باشیم./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات