۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۳
کد خبر: ۶۱۶۳۴۸
استاد حوزه علمیه:

دعای عرفه کلاس عرفان اسلامی است + فیلم

دعای عرفه کلاس عرفان اسلامی است + فیلم
حجت الاسلام جعفری با اشاره به اینکه دعای عرفه همان عرفان اسلامی است بر مطالعه دعای عرفه تأکید کرد و گفت: دعای عرفه یک کلاس عرفان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حمید رضا جعفری در سلسله نشست‌های بصیرتی شنبه شب‌ها که در مسجد سلمان فارسی برگزار می‌شود با اشاره به اینکه دعای عرفه عرفان است، گفت: دعای عرفه خود عرفان اسلامی است.

وی دعای عرفه را یک کلاس عرفان دانست و افزود: شرکت در دعای عرفه به اندازه‌ای مهم است که باید مرخصی گرفت و همراه با خانواده دردعای عرفه شرکت کرد.

حجت الاسلام جعفری بر مطالعه دعای عرفه تأکید کرد و اظهار داشت: با مطالعه دعای عرفه باید پی به فرمایشات امام خود برد که چگونه بندگی خدا را کرده است، چرا که اگر دعا را متوجه نباشیم نمی‌توانیم از دعا لذت ببریم.

وی با بیان اینکه همه فراز‌های دعای عرفه زیبا است، گفت: یکی از فراز‌های دعای عرفه که جریان‌های انبیا را نقل می‌کند می‌فرماید، خدا کسی است که غافله در بیابان آن هم بالای چاهی که یوسف در آن افتاده بود را متوقف کرد و یوسف را بعد از عبد شدن به پادشاهی رسانید.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: سرنگونی هواپیما‌ها و بالگرد‌های آمریکایی در طبس به دست خدا بود و حرکت شن‌ها جنود الهی بودند که هواپیما‌ها و بالگرد‌های آمریکایی را نابود کردند.

استاد حوزه علمیه یکی از شاخصه‌های عارف را شکرگزار بودن دانست و افزود: شکرگزاری از نعمت‌های خدا از سوی بندگانش یکی از شاخصه‌های انسان عارف است.

وی در ادامه از شناخت قلبی به عنوان عرفان نام برد و گفت: خیلی از مسائل را با خواندن و دیدن و شنیدن می‌توان متوجه شد، اما با وجود اینکه خدا و افعال و صفات خدا را مطالعه کرده ایم اما خدا را نیافته ایم چرا که برای یافتن باید خدا را با درک قلبی و با چشم دل دید.

حجت الاسلام جعفری گفت: چون عرفان اسلامی به خوبی معرفی نشده است امروز شاهد ظهور عرفان‌های کاذبی هستیم که جوان‌ها را فریب می‌دهند و سبب تخریب اعتقادات جوان‌ها می‌شوند.

وی در ادامه به برخی از شاخصه‌های عرفان اسلامی اشاره کرد و از عرفان به معنی شناخت از خدا و ولایتمداری نام برد و اظهار داشت: عرفان و شناخت از خدا گوهری است که سارقان در کمین دزدیدن آن هستند.

استاد حوزه علمیه یکی از شاخصه‌های عرفان را شکرگزاری نعمت‌های خدا دانست و گفت: خداوند نعمت‌های زیادی را به انسان داده است که یکی از نعمت‌های خدا ایمان و اسلام و تشیع و انقلاب اسلامی و نظام اسلامی است که با وجود همه مشکلات باید شاکر خدا بود که در نظام اسلامی زندگی می‌کنیم که سکاندار آن ولایت فقیه است.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: اگر  مشکلات زیاد است مقصر اصلی ما هستیم که در انتخابات دقت نکردیم به چه کسی رای بدهیم و یا امر به معروف و نهی از منکر را ترک کردیم و دستاورد آن اختلاس و مشکلات امروز است.

استاد حوزه علمیه ولایت باوری، امام باوری و ولایت پذیری حقیقی را شاخصه سوم عرفان اسلامی خواند و افزود: برخی ادعای محب امیرمومنان (ع) را دارند، اما حرف امیرمومنان (ع) را هم روی زمین می‌گذارند.

لازم به ذکر است، مسجد سلمان فارسی خیابان امیرکبیر یکی از مساجد فعال شهرستان کاشان در امور فرهنگی بوده و امسال برای ششمین سال متوالی است که سلسله بحث‌های بصیرتی اخلاقی به همت و تلاش جمعی از افراد ولایتمدار برگزار می‌شود./۱۳۰۷/پ310/ب1
تعداد بازدید : 3
 
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات