۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۶۱۶۳۷۸
اسکندری خبر داد؛

فعالیت ۲۰ مرکز پیش دبستانی وابسته به حوزه خواهران در چهارمحال و بختیاری

فعالیت ۲۰ مرکز پیش دبستانی وابسته به حوزه خواهران در چهارمحال و بختیاری
اسکندری از فعالیت ۲۰ مرکز پیش دبستانی وابسته به مدیریت حوزه علمیه خواهران در چهارمحال و بختیاری با هدف فعالیت‌های قرآنی ویژه کودکان خبر داد.
فاطمه اسکندری، معاون فرهنگی و تبلیغی مدیریت حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به رسالت‌های این معاونت در بحث ساماندهی دانش آموختگان حوزوی خاطرنشان کرد: به لطف الهی از سال گذشته این ساماندهی به خوبی انجام شده و تاکنون بانک اطلاعاتی بیش از ۵۰۰ طلبه دانش آموخته خواهر این استان تهیه و آماده بهره برداری است.

وی با اشاره به اینکه داشتن بانک اطلاعاتی لازمه فعالیت در زمینه‌های مختلف است، ابراز کرد: به یقین تا اطلاعات کافی از ظرفیت‌های خود نداشته باشیم نمی‌توانیم در جامعه ایفای نقش کنیم و این از ضرورت‌ها است.

اسکندری با بیان اینکه این بانک اطلاعات شامل مشخصات فردی، مهارتی و تخصصی است، گفت: از سال گذشته توانستیم با تشکیل این بانک اطلاعاتی کمبود‌ها و ضعف‌های درون تشکیلاتی را شناسایی و برای رفع آن‌ها وارد میدان عمل شویم که برگزاری دوره‌های آموزشی، مهارتی و تربیت مربی در این راستا بود.

وی با بیان اینکه به جرأت می‌توان گفت در زمینه احکام، مشاوره، کودک و نوجوان، خانواده، فضای مجازی و رسانه، نماز و مهدویت دارای مربیان متخصص و کارآزموده هستیم، افزود: با توجه به شرایط کنونی جامعه و گستردگی نیاز‌های افراد، تحصیل در حوزه به تنهایی نمی‌تواند جوابگوی همه نیاز‌های جامعه باشد؛ به همین دلیل برنامه ریزی برای آموزش تربیت مربی در همه زمینه‌ها لازم و ضروری است.

معاون فرهنگی و تبلیغی مدیریت حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه آماده همکاری با همه ارگان‌ها برای تبلیغ دین را داریم، خاطرنشان کرد: از سال‌های گذشته طبق توافقی که با آموزش و پرورش صورت گرفت، توانستیم اقدام به راه اندازی مراکز پیش دبستانی در همه شهرستان‌ها با محوریت طلاب خواهر کنیم که به لطف الهی با استقبال خوب مردم همراه شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ مرکز پیش دبستانی وابسته به مدیریت حوزه علمیه خواهران این استان در شهرستان‌ها در حال فعالیت است، گفت: مربی همه این مراکز پیش دبستانی دانش آموختگان حوزه علمیه خواهران استان هستند که دوره‌های تربیت مربی کودک را پشت سر گذاشته اند.

اسکندری با تأکید بر اینکه در همه این مراکز پیش دبستانی امور دینی با زبان کودکانه و با مهارت‌های خاص به کودکان آموزش داده می‌شود، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم جامعه دینی داشته باشیم باید روی کودکان و نوجوانان سرمایه گذاری کنیم چراکه آینده کشور به دست آن‌ها رقم خواهد خورد./۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات