۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۶۱۶۵۴۳
مدیرکل اوقاف لرستان:

سیل فروردین ماه ۲۰۰ میلیارد ریال به بقاع متبرکه آسیب زد

سیل فروردین ماه ۲۰۰ میلیارد ریال به بقاع متبرکه آسیب زد
مدیر کل اوقاف لرستان به خسارت ناشی از سیل امسال و آسیب دیدن بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: سیل فروردین ماه ۲۰۰ میلیارد ریال به بقاع متبرکه استان خسارت وارد کرد.

حجت الاسلام محمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به خسارات ناشی از سیل مربوط به امام زادگان استان لرستان اشاره کرد و بیان داشت: این خسارات بیش از 200 میلیارد ریال بود.

وی با بیان اینکه 100 میلیون ریال از خسارات مربوط به بقاع متبرکه شهرستان پلدختر بود، افزود: در این شهرستان بقعه متبرکه امامزاده احمد و زائر سرای آن رانش پیدا کرد و نشست کرد.

مدیرکل اوقاف لرستان با اشاره به تخریب 14 مسجد در شهرستان پلدختر که نتیجه سیل فروردین ماه امسال بود، خاطرنشان کرد: از این تعداد، سه مسجد به صورت صدرصد تخریب شده است.

وی از وجود 108 امام زاده در استان لرستان خبر داد و گفت: برنامه های تبلیغی در مناسبت های مختلف همواره به میزبانی بقاع متبرکه شاخص استان با حضور مبلغان مستقر برگزار می شوند.

حجت الاسلام طباطبایی در ادامه بر ضرورت و اهمیت حفظ و حراست از موقوفات تأکید کرد و افزود: همواره در بقاع متبرکه اولویت فعالیت مبلغان تبیین و ترویج فرهنگ وقف و هدایت نیت واقف به سمت نیازهای جامعه است.

مدیر کل اوقاف لرستان خاطرنشان کرد: در سایه نهادینه سازی فرهنگ وقف می توان بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه را برطرف ساخت و در کاهش فاصله طبقاتی نقش آفرین شد.

برپایی موکب اربعین در سامرا

وی در ادامه از راه اندازی موکب اربعین در شهر سامرا خبر داد و گفت: این موکب امسال برای سومین سال متوالی برپا می شود و در این موکب افزون بر پخت غذا، اسکان زائران نیز در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام طباطبایی به نقش خیرین در برپایی موکب اربعین در سامرا اشاره و عنوان کرد: در این راستا خیرین می توانند کمک های نقدی و غیرنقدی خود را به ادارات اوقاف در استان و شهرستان ها تحویل دهند./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات