۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۶۱۶۶۷۰
سردار سلیمانی خبر داد؛

بازسازی واقعه غدیر در ۱۳۰ نقطه کشور با مشارکت ۶۲ هزار نفر

بازسازی واقعه غدیر در ۱۳۰ نقطه کشور با مشارکت ۶۲ هزار نفر
رییس ستاد بازسازی واقعه غدیر با بیان این که غدیر در حال تبدیل شدن به فرهنگ عمومی کشور است، از بازسازی این واقعه در ۱۳۰ نقطه کشور با مشارکت ۶۲ هزار نفری مردم خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار یعقوب سلیمانی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سازمان بسیج مستضعفان و رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر پیش از ظهر  امروز در دیدار با حضرات آیت الله علوی گرگانی و آیت الله سید محمد سعیدی به ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در دهه ولایت 98 پرداخت.

وی در این دیدارها با تاکید بر توجه به جلوگیری از تحریف واقعه غدیر گفت: غدیر در حال تبدیل به یک فرهنگ است و برگزاری آئین های مردمی بازسازی غدیر نشان از عمومی شدن این جریان عظیم فرهنگی در کشور است.

سردار سلیمانی همچنین در بخشی از این دو دیدار با بیان اینکه در برخی از مناطق اهل سنت هم این برنامه اجرا می‌ شود، گفت: استفاده از ظرفیت رسانه ای و ابزار هنر برای بازسازی واقعه غدیر در دستور کار است همچنانکه 62 هزار نفر برای این کار هنرمایی می‌ کنند.

وی از بازسازی واقعه غدیر 130 نقطه از کشور بازسازی واقعه غدیر خبرداد و گفت: 30 نقطه از 130 نقطه برگزاری آیین بازسازی واقعه غدیر در مناطق اهل سنت برگزار می شود که این آئین ها با استقبال مردم و علمای اهل سنت نیز مواجه شده است و هرگز موجب تفرقه افکنی و اختلاف نشده است.

وی با بیان این که بازسازی واقعه غدیر موجب وحدت و همگرایی میان مذاهب مختلف اسلامی در کشور شده است، گفت: امسال پیش بینی می‌ کنیم که بیش از دو میلیون نفر از این حرکت بازدید کنند، این حرکت در سال 89 از قم آغاز شد و امسال برای یازدهمین سال است که برگزار می‌ شود.

رییس ستاد بازسازی واقعه غدیر همچنین با بیان اینکه 62 هزار تن درگیر اجرای آئین های بازسازی واقعه غدیر در سراسر کشور هستند، اظهار داشت: باید این نکته را یادآور شویم که بیشتر عوامل این آیین ها جوانان و خود مردم هستند و ما بیشتر نقش ناظر و هماهنگ کننده را ایفا می‌ کنیم.

وی ادامه داد: بازسازی واقعه غدیر در حال تبدیل به یک فرهنگ عمومی و یک جریان فرهنگی قوی در جامعه است که با مشارکت مردم و هیات های مذهبی این آئین در حال تقویت و گسترش است و ما تلاش داریم این فرهنگ را به بیرون از مرزهای ایران نیز منتقل کنیم.

سردار سلیمانی با اشاره به تلاش برای اجرای بازسازی واقعه غدیر در خارج از کشور گفت: در سال 95 این آئین در عراق و سوریه برگزار شد که با بازخوردهای مثبتی مواجه شد و بر اساس راهبردهای کلان ستاد بازسازی واقعه غدیر، برگزاری این آیین در خارج از کشور در دستور کار قرار گرفت.

وی در دیدار با حضرت آیت الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه آیین بازسازی واقعه غدیر در کشور از قم و با تأیید مراجع معظم تقلید و بزرگان حوزه آغاز شد، خاطرنشان کرد: آئین بازسازی غدیر حدود 10 سال قبل و در قم شکل گرفت که این حرکت با تایید مراجع عظام تقلید به حرکتی فراگیر در کشور تبدیل شده و هر سال با گسترش و عمق بیشتری دنبال می‌ شود./1330/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
ارسال نظرات