۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۶۱۶۸۲۴
با حضور وزیر کشور و سفرای کشورهای خارجی؛

همایش بین المللی فعالان اربعین حسینی در مشهد برگزار شد

همایش بین المللی فعالان اربعین حسینی در مشهد برگزار شد
همایش بین المللی فعالان اربعین حسینی با حضور وزیر کشور، حدود ۱۰۰ موکب دار عراقی و ۱۰ موکب دار بین المللی در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، دومین همایش بین المللی فعالان اربعین حسینی با حضور رحمانی فضلی، وزیر کشور؛ حجت الاسلام والمسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی، سفیر کشور عراق؛ اندیشمندانی از 10 کشور جهان و خادمان اباعبدالله الحسین(ع) در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی برگزار شد.

منصوری، مدیر عامل بنیاد برکت آستان قدس رضوی در این مراسم با بیان این که اربعین تجلی همه زیبایی ها است، گفت: اربعین بزرگترین حرکت مردمی در تاریخ بشریت است که بیش از 20 میلیون نفر جمع می شوند، اربعین تمرین آماده سازی برای ظهور است همچنین اربعین وحدت و هم دلی حول ولایت و امامت است که هیچ قدرتی قادر نیست در برابر آن قرار گیرد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش بین المللی اظهار کرد: حدود 100 موکب دار عراقی و 10 موکب دار بین المللی در این همایش حضور دارند و آستان قدس رضوی برای اجتماع اصحاب حق، ایجاد گفتگو و انتقال تجربیات نسبت به برگزاری این همایش اقدام کرده است همچنین آگاهی بخشی و ارتقای مبانی معرفتی اربعین از دیگر اهداف ما است.

منصوری افزود: در جریان اربعین موکب داران الگوهای موفق خدمت رسانی داشته اند و این برای ما مهم است تا انتقال تجربه صورت بگیرد و نیز جهت ارتقای دانش اربعین از اساتید مختلف در این همایش بهره برده شده است.

مدیر عامل بنیاد برکت آستان قدس رضوی با بیان این که اربعین جریان الهی و مردمی است، ابراز کرد: خادمان و زائران اربعین همگی مردم هستند و آستان قدس رضوی نیز به دنبال تصدی گری نیست بلکه در تسهیل گری و پشتیبانی مردمی عمل می کند و حتی در حوزه مالی از خیرین استفاده می کنیم.

وی توسعه ابعاد بین المللی اربعین را از برنامه های آستان قدس رضوی بیان و اظهار کرد: در این همایش از موکب داران 10 کشور دعوت شده است همچنین برنامه ریزی هایی در جهت شکل گیری کاروان از خادمین و موثرین بین المللی، فعالین رسانه ای و فعالین فرهنگی از 40 کشور دنیا را داریم تا در اربعین حضور یابند.

منصوری افزود: برگزاری برنامه های فرهنگی، مسابقات کتاب خوانی، اعزام کاروان های مردمی به عتبات عالیات در اربعین حسینی و دیگر ایام سال از اقدامات این نهاد است.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال تقویت روابط بین دو ملت ایران و عراق بوده و با توجه به این که میزبان اصلی کشور عراق است، ارتباط خوبی با موکب داران عراقی شکل گرفته است و خادمان آستان مقدس رضوی در ایام اربعین به منازل و موکب های عراقی سرکشی کرده و از زحمات آن ها تقدیر می شود.

گفتنی است در این مراسم از فعالان اربعین حسینی از کشورهای مختلف تقدیر به عمل آمد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات