۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۶۱۶۸۵۵
اردکانیان خبر داد؛

۲۰ واحد نیروگاهی تا پایان سال وارد مدار می‌شود

۲۰ واحد نیروگاهی تا پایان سال وارد مدار می‌شود
وزیر نیرو گفت: تا پایان امسال در ۱۳ استان کشور ۲۰ واحد نیروگاهی با ظرفیت سه هزار مگاوات و با اعتباری بالغ بر ۲۱ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، رضا اردکانیان امروز در مراسم افتتاح نیروگاه خورشیدی سربیشه گفت: با وجود اینکه در تحریم‌های ظالمانه دشمن قرار داریم اما صنعت برق همچنان به عنوان صنعت زیربنایی کشور نقش مهمی در عرصه‌های مختلف تولید ایفا می‌کند و در آسایش و آرامش شهروندان نقش مهمی دارد.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون طرح‌های متعد بخش صنعت برق و تولید به مدار بهره‌برداری آمده است، عنوان کرد: پیش از سال ۹۲ نرخ تولید برق سالانه به طور متوسط یک هزار و ۷۷۵ مگاوات بوده اما امروز این نرخ تولید افزایش چشم‌گیری داشته است.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های استان در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر یکی از افتخارات ما است و قوی‌ترین توده‌های باد کشور و به ویژه در خراسان‌جنوبی و همسایگی افغانستان وجود دارد.

اردکانیان با دعوت از تمامی سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در حوزه باد و خورشید، تصریح کرد: ۳۰ هزار مگاوات ظرفیت شناسایی شده برای نیروگاه‌های بادی در کشور وجود دارد و سرمایه‌گذاران بعد از احداث نیروگاه می‌توانند با قراردادی برق تولیدی را صادر کنند.

وزیر نیرو اظهار کرد: استفاده از مواهب خورشید و باد اصلی ترین موضوع برای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر است و می‌توانند امکان اشتغال‌زایی خوبی داشته باشند.

وی افزود: خراسان جنوبی حدود ۱۸ مگاوات ظرفیت نصب تجدیدپذیر دارد که حدود ۶۰ درصد آن در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری رسیده و تا پایان دولت ۱۰۰ مگاوات نیروگاه بادی و ۲۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان افتتاح می‌شود./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات