۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۶۱۶۸۵۰
اردکانیان:

آبرسانی به ۱۰ میلیون نفر جمعیت روستایی تا پایان دولت تدبیر و امید

آبرسانی به ۱۰ میلیون نفر جمعیت روستایی تا پایان دولت تدبیر و امید
وزیر نیرو با تاکید بر اینکه سال آینده به هزار و ۵۰۰ روستا آبرسانی شد، گفت:تا پایان این دولت ۱۰ میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور از آب پایدار و سالم برخوردار می‌شوند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، رضا اردکانیان امروز در آیین افتتاحیه طرح آبرسانی به روستاهای خراسان‌جنوبی، عنوان کرد: در حالی که سخت‌ترین و پیچیده‌ترین و بی رحم‌ترین تحریم‌های اقتصادی بر مردم تحمیل شده اما نه تنها هیچ توقفی در پروژه‌های عمرانی کشور نبوده بلکه با سرعت بیشتر پروژه‌های عمرانی ادامه می‌دهیم.

وزیر نیرو افزود: تا پایان امسال یک هزار و ۱۲۴ روستا در ۲۸ استان کشور با جمعیتی بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر به شبکه آبرسانی متصل می‌شوند.

اردکانیان تصریح کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون هر هفته به ۳۰ روستا در کشور آبرسانی شده و جمعیتی بالغ بر ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از آب سالم و پایدار برخوردار شده‌اند.

وزیر نیرو با بیان اینکه هر دو هفته یک تصفیه‌خانه آب در کشور در حال بهره‌برداری است، خاطرنشان کرد: همچنین تا پایان سال هر هفته یک تصفیه‌خانه فاضلاب در کشور افتتاح می‌شود و در حال حاضر نیز ۲۲۰ تصفیه‌خانه آب در حال بهره‌برداری است.

اردکانیان اضافه کرد: در استان خراسان‌جنوبی در مجموع یک هزار و ۳۶۰ پروژه با اعتباری بالغ بر هشت هزار میلیارد ریال در دست اجرا است که تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

وی افزود: استان‌های مرزی ویترین کشور هستند و باید با حمایت و فعالیت بیشتری به توسعه آنها کمک کرد. از این رو وزارت نیرو به مسأله آب شرب در استان خراسان‌جنوبی توجه ویژه‌ای خواهد کرد و روستاها برای آبرسانی در اولویت هستند./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات