۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۶۱۶۸۷۵
رجبی دوانی:

مردم با حضور آگاهانه در انتخابات آتی مجلسی انقلابی را تشکیل دهند

مردم با حضور آگاهانه در انتخابات آتی مجلسی انقلابی را تشکیل دهند
پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه مردم در زمینه انتخابات آخر سال هوشمندانه عمل کنند، گفت: مردم مجلسی را رقم بزنند که حزب الله و پیروان ولایت اکثریت قاطع آن را تشکیل دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، محمدحسین رجبی دوانی پژوهشگر تاریخ اسلام در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران با تبریک دهه امامت و ولایت به جایگاه با عظمت امیرمؤمنان(ع) اشاره کرد و گفت: شیعه معتقد است که ولایت ایشان در روز بعثت پیامبر اکرم(ص) تشریع شده است.

وی ادامه داد: امام هادی(ع) در روایتی نورانی فرمودند پیامبر اکرم(ص) هنگامی که از غار حرا به سوی قریش بازمی گشتند با خودشان اندیشه می کردند که آیا قریش ادعای ایشان را خواهند پذیرفت یا خیر، در این هنگام بر ایشان وحی شد که از تکذیب قریش و سرکشان عرب نگران نباش، زیرا خداوند تو را به بالاترین درجه خواهد رسانید و پس از تو به نعمت علی بن ابی طالب(ع) از هدایت برخوردار می شوند و دین تو از طریق این باب علم و دانش در سراسر جهان فراگیر خواهد شد.

رجبی دوانی ابراز کرد: سابقه اعلام ولایت امیرمؤمنان(ع) طبق نقل های تاریخی به همان ابتدای بعثت باز می گردد، از این رو پیامبر اکرم(ص) همواره سعی داشته اند که پس از اعلام بعثت خودشان، ولایت حضرت علی(ع) را نیز برای مردم تبیین کنند.

استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: پیامبر اعظم(ص) در جریان جنگ تبوک، امیرمؤمنان(ع) را جانشین خودشان در مدینه اعلام کردند؛ برخی از منافقان از این فرصت سوء استفاده کرده و گفتند نظر پیامبر(ص) از حضرت علی(ع) برگشته و برای همین او را به جنگ مهم تبوک نبرده است؛ در این هنگام پیامبر گرامی اسلام(ص) به مدینه بازگشته و حدیث منزلت را در شأن امیرمؤنان(ع) بیان فرمودند و خط بطلان بر توطئه های دشمنان و بدخواهان کشیدند.

وی با اشاره به جریان غدیر خم و اعلام ولایت امیرمؤمنان(ع) توسط پیامبر گرامی اسلام(ص) بیان کرد: بر اساس آیات قرآن کریم، دین اسلام در روز غدیر خم با اعلام ولایت امیرمؤمنان(ع) کامل شد و ولایت حضرت علی(ع) به عنوان کامل کننده دین مبین اسلام شناخته شد.

رجبی دوانی با بیان اینکه 120 هزار نفر از حاضران در غدیر خم راوی ولایت امیرمؤمنان(ع) در سراسر شبه جزیره عرب بودند، خاطرنشان کرد: متأسفانه پس از رحلت پیامبر اکرم(ص)، بدعت گذاران با ایجاد توطئه سقیفه، سبب شدند تا مردم آنچنان که شایسته است از نعمت امامت و ولایت بهره مند نشوند و امیرمؤمنان(ع) از جایگاه حقیقی خودشان محروم شوند.

پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به اینکه توطئه سقیفه سبب شد تا امروز نیز برخی سیاسیون رفتار ائمه معصومین(ع) را تحریف کنند، تأکید کرد: امروز مشاهده می کنیم که برخی افراد امام حسن مجتبی(ع) را اهل سازش و امام حسین(ع) را اهل مذاکره می خوانند؛ رهبر معظم انقلاب به این اظهارات واکنش های شدیدی نشان دادند و آن را ناشی از جهل خواندند.

وی ابراز کرد: جای تأسف دارد که امروز مشاهده می کنیم برخی شیعیان روشنگر و بصیرت بخش دستگیر می شوند، اما خائنان به مردم و غارتگران بیت المال در برخی موارد مورد حمایت هم قرار می گیرند.

رجبی دوانی در پایان با بیان اینکه مردم در پایان امسال در زمینه انتخابات هوشمندانه عمل کنند، عنوان کرد: امیدواریم مردم مجلسی را رقم بزنند که حزب الله و پیروان ولایت اکثریت قاطع، بلکه تمامیت آن را تشکیل دهد تا انقلاب اسلامی از خطرات محفوظ بماند./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
حسین ثالث موید
ارسال نظرات