۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۶۱۶۹۳۸
معاون هماهنگ کننده سپاه:

۶ هزار گروه جهادی در جریان سیل خدمت‌رسانی کردند

۶ هزار گروه جهادی در جریان سیل خدمت‌رسانی کردند
سردار نقدی با بیان اینکه حرکت جدیدی برای تقویت بسیج سازندگی انجام شده و مردم تا چند ماه آینده آن را لمس خواهند کرد، گفت: در جریان سیل، ۶ هزار گروه جهادی خدمت رسانی کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، سردار سرتیپ بسیجی محمد رضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت و گویی با محوریت بازخوانی چهار دهه خدمت‌رسانی به مناطق محروم، اظهار داشت: مسئله حرکت جهادی در ملت ما نهادینه شده است و ما کار سختی برای گفتمان همگانی در امور جهادی نداریم .

وی ادامه داد: مردم ما در مکتب فاطمی و حسینی(ع) پرورش یافته اند. مردم در حالی که مشکلات اقتصادی دارند انفاق‌ها و کمک‌هایشان به ویژه در ایام محرم هر سال ادامه دارد باید از این انگیزه های والا استفاده شود.

سردار نقدی تصریح  کرد: باید با بکارگیری صحیح نیرو، شور و شوق را بیشتر کنیم، در این زمینه گروه‌های کاری آغاز به کار کرده است.

وی یادآور شد: دستگاه‌های اداری کشور ما راه‌شان برای پیشبرد اهداف اداری است و روشی به اسم اینکه از مردم برای پیشبرد اهداف استفاده کنیم، در نظام اداری کشور وجود ندارد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه اظهار داشت: طرح‌های بزرگی در بسیج سازندگی امکان‌سنجی شده تا انجام دهیم، برای اینکه این ظرفیت عظیم به کار گرفته شود، لازم است رده‌های بکار گیرنده وجود داشته باشند.

سردار نقدی با اعلام اینکه حدود 800 گروه جهادی ورزیده در کشور وجود دارد، گفت: این گروه‌ها به تجربه و ورزیدگی لازم رسیده ا ند، اما اغلبِ حدود 12700 گروه جهادی موجود ظرفیت بالای تجربی مانند گروه‌های جهادی ورزیده ندارند، لذا باید شرایط را برای فعالیت جوانان فراهم کرد.

وی ادامه داد: آسان‌ترین کار این است که از جوانان بخواهیم مشارکت داشته باشند آنها استقبال می‌کنند،جوانان متقاعد پای کار هستند و اکنون باید بستر آن فراهم شود.

معاون هماهنگ‌‌کننده سپاه گفت: اگر بخواهیم نیروی جوان در بستر کار جهادی قرار گیرد، باید شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کنیم که در خورشان باشد؛ برخی موارد برای گروه‌های تازه‌کار قابل تحمل نیست.

 سردار نقدی در ادامه با تاکید بر حضور 6 هزار گروه جهادی در جریان خدمت‌رسانی به سیل زدگان و ضرورت تولید آثار هنری  ،تلویزیونی و سینمایی در ترسیم و انتقال کارکردهای حماسی آنان در این عرصه  گفت: چند سریال در سال‌های قبل در خصوص گروه‌های جهادی پخش شده اما کلیشه‌ای بود، لذا باید فیلمنامه‌های جذاب نوشته شود، این موارد خیلی سطحی دیده می‌شود؛ ظرافت‌هایی بین گروهای جهادی و مردم وجود دارد که باید دیده شود، لذا خودِ جهادگران در این عرصه بایستی به صحنه بیایند و دست به قلم شوند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ادامه داد: ریشه حرکت جهادی احساس مسئولیت است، باید احساس مسؤولیت کنیم، همه مسؤول هستند و باید در صحنه بیایند، جوانان نیز باید وارد شوند.

سردار نقدی  تصریح کرد: حرکت جدیدی برای تقویت بسیج سازندگی صورت گرفته است که تا چند ماه آینده مردم  آثار آن را لمس خواهند کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه با تأکید بر اینکه برای گفتمان سازی و غلبه روحیه جهادی ، لازم است  مردم  حضور داشته باشند گفت: در بیانیه رهبری درباره گروه‌های جهادی، چند نکته مهم مطرح شد ه است ؛ از جمله خواسته‌هایی که از جانب رهبری مطرح شده، ارتقاء کمی و کیفی گروه‌های جهادی بوده و اینکه از کارهای کوچک غفلت نکنیم.

وی در همین زمینه، گفتمان‌سازی و همگانی کردن گفتمان جهادی را از دیگر موارد مورد تأکید رهبری دانست و افزود: ایشان همچنین عنوان کردند که جهادی‌ها در عمل باید مشوق دیگران باشند، یعنی سعی کنیم رفتاری از خود نشان دهیم که مردم بدانند جهادی بودن چقدر خوب است؛ وی افزود:رهبری همچنین تاکید داشته اند محیط فعالیت اردوهای جهادی باید با تقوا، توجه به خدا و ذکر همراه باشد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه، ترویج فرهنگ کار را از دیگر موارد طرح شده از سوی رهبری خواند و بیان کرد: ایشان همچنین تأکید فرموده اند که ارتباط با هم در گروه‌های جهادی و تبادل اطلاعات و تجربه باید صورت گیرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه با تاکید بر اینکه جوانان در گروه‌های جهادی با عشق و جان انجام می‌دهند گفت: رهبری همچنین فرمودند که کارها در گروه‌های جهادی باید اطلا‌ع‌رسانی شود، خبرنگار باید از جنس گروه‌های جهادی باشد تا در تمام موارد حضور داشته باشد.

وی افزود: عموما ظرافت‌های گروه‌های جهادی زمانی اتفاق می‌افتد که خبرنگاران نیستند و حضور ندارند، لذا درست رسانه‌ای نمی‌شود، اما در مواردی مانند  اربعین، خبرنگار خود پیاده‌روی می‌کند و در دل موضوع قرار دارد.

سردار نقدی با تاکید بر اینکه پیروزی‌ها در دفاع مقدس از زمانی شروع شد که فهمیدیم جوانانی هستند که با تمام توان انقلابی کار می کنند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: متأسفانه در حال حاضر در شبکه‌های آبیاری کشور مشکل داریم و ده‌ها هزار کیلومتر نهر خاکی وجود دارد که باید درست شود اگر مردم را پای کار بیاوریم ظرف دو سال کار را تمام و حل می‌کنند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه افزود: ما این کارها را با دستمزد صفر انجام می‌دهیم و می‌توانیم استحصال آب داشته باشیم و کشاورزی ما رونق بگیرد، لازم است یک همراهی راهبردی بین دستگاه‌ها باشد.

سردار نقدی اظهار داشت: اکنون همین کارهای مهمی که در سطح کوچک در کشور انجام می شود را می‌توانیم به دست نیروهای جهادی سپرده و از آنها کمک بگیریم.

وی با اشاره به اینکه نیروهای جهادی کارهای پر تعداد و پر حجم و متکثر در کشور را می‌توانند به سرانجام برسانند خاطرنشان کرد: پیام رهبری در خصوص گروه‌های جهادی یک منشأ و جهش بزرگ و درخشان در کار گروه‌های جهادی خواهد بود.

محمد قمین
ارسال نظرات