۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۶۱۶۹۴۷
امام جمعه موقت کاشان:

پشتوانه ذکر لسانی باید همراه ذکر قلبی باشد + فیلم

پشتوانه ذکر لسانی باید همراه ذکر قلبی باشد + فیلم
حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: ذکر لسانی زمانی ثواب بیشتری خواهد داشت که برخاسته از ذکر قلبی باشد و ذکر لسانی که پشتوانه آن ذکر قلبی باشد ثواب مضاعفی دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب درادامه تفسیر آیه ۲۸ سوره رعد که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: خداوند دراین آیه که می‌فرماید، «أَلا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» به یک قانون کلی اشاره دارد که قلب انسان تنها در سایه یاد خدا به آرامش می‌رسد و هیچ عامل دیگری نمی‌تواند جای را آن را بگیرد.

وی افزود: انسان وقتی یاد خدا باشد قلب او آرام می‌شود، اما برخی از مفسرین نیز می‌گویند شاید منظور این آیه نیز این باشد که برخی اوقات خدا به یاد ما است و اگر توجه داشته باشیم که خدا به یاد ما هست، سبب آرامش انسان خواهد شد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: امام زمان در نامه خود به شیخ مفید خطاب به شیعیان می‌فرماید، ما شما را فراموش نمی‌کنیم و اگر شیعه توجه داشته باشد که امام زمان به یاد آن‌ها است به انسان آرامش می‌دهد، از این رو حضرت می‌فرماید اگر به یاد شما نبودیم بلایا از اطراف به سوی شما هجوم می‌آوردند.

حجت الاسلام اسلامی تبار در ادامه امنیت کشور را از دعای امام زمان (عج) دانست و افزود: در ورای همه دشمنی‌ها و مشکلات، امنیت امروز کشور از دعای امام عصر و عنایت حضرت به کشور امام زمان (عج) و اهل بیت عصمت و طهارت است.

وی یکی از مباحث مهم را یاد خدا بودن دانست و با اشاره به اینکه اگر انسان به یاد خدا نباشد از مسیر زندگی منحرف خواهد شد، گفت: اگر نماز قبول شود همه اعمال انسان قبول خواهد شد، اما در عین حال خداوند در قرآن نمی‌فرماید نماز را زیاد بخوانید بلکه در قرآن ذکر زیاد خدا را از بندگانش طلب می‌کند.

امام جمعه موقت کاشان افزود: خداوند بندگانش را به ذکر زیاد دعوت کرده است، چرا ذکر آثار و برکات و دستاورد‌های زیادی دارد و منظور از ذکر تنها ذکر لسانی نیست بلکه ذکرقلبی است.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: ذکر لسانی زمانی ثواب بیشتری خواهد داشت که برخواسته از ذکر قلبی باشد و ذکر لسانی که پشتوانه آن ذکر قلبی باشد ثواب مضاعفی دارد./۱۳۰۷/پ310/ب1
تعداد بازدید : 7
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 5
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات